Hoge temperaturen op m'n moederboard

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• beukus
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-04 13:24
Hoi allen,

Mijn vraag:

Wat mij opvalt is dat er sommige temperaturen op het moederbord heel hoog zijn. Kan dit kwaad?
En hoe kan je achterhalen waar elk tmpin enzo voor is? Dan kan ik misschien achterhalen wat er wel of niet goed werkt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
https://gyazo.com/ad3c7f508e1a255cdc2ffb61e196f77d

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb nog niet veel gedaan. Alleen even gekeken of ik informatie kan vinden op de site van ASUS over m'n moederbord wat ik gebruik, maar kan er helaas niks over vinden

MVg Mark

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:57
Welk moederbord en wat zijn temperaturen voor welke onderdelen? Ik gebruik meestal hwInfo sensor overzicht om temperaturen van sensors uit te lezen.
Oh, wacht ik had je screenshot nog niet bekeken....

Als ik op Google zoek naar auxtin0 high temperature zeggen de eerste resulaten dat het geen correcte waardes zijn.
Deze bijvoorbeeld:
"Asus AM4 has a lot of sensors that show up in 3rd party software as nonsense. Half as a result of classic Asus locking down its SuperI/O, half as a result of Asus using the same prehistoric Richtek PWM controller with no useful VRM telemetry on every of its boards below the Strix-E. None of any of those sensors mean anything, sadly (or fortunately)."

[ Voor 80% gewijzigd door The Reeferman op 29-09-2024 10:41 ]

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beukus
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-04 13:24
Dus gewoon via google high temperatures zoekn zo al helderheid moeten geven? Ok ik dacht er misschien iets te moeilijk over.

nou ja de temperaturen zijn soms 120C, maar als idd nonsense is, is dat mooi mee genomen.
Alleen loopt m'n computer zo af en toe vast, dus daarom dat ik wat op zoek ging.

Maar ik ga er eens mee aan de slag via google. Of misschien wel chatgpt :-)

Thanks voor je reactie @reeferman