KVM switch om simpel te schakelen tussen laptop en PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Mark_Jones
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik zoek een KVM switch
Voor mijn thuiswerkplek zoek ik een KVM-switch zodat ik makkelijk kan schakelen tussen mijn PC en laptop (beide Windows). Ik heb de onderstaande apparatuur. Heeft iemand ervaringen met een dergelijke set-up en tips voor een goeie KVM switch?

Wat is je budget?
Mag wat kosten, ik wil gewoon dat het goed werkt. Paar honderd euro kan dus prima.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben nieuw in de wereld van KVM switch, maar ben het merk TESmart tegengekomen. Ze zijn, voor zover ik kan zien, bijna nergens te koop. Maar is het degelijk spul? Of zou je een ander merk aanraden?

Overzicht TESmart KVM switches

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
  • 2 x 27" monitor (resolutie 2560x1440) met HDMI en displayport aansluitingen
  • 1 x Logitech muis (bedraad)
  • 1 x PC met meerdere HDMI aansluitingen
  • 1 x Laptop met 1 HDMI aansluiting
  • 1 x Logitech toetsenbord (draadloos met USB ontvanger)
  • 1 x HP printer (WIFI of bedraad)
  • 1 x USB Webcam

[ Voor 11% gewijzigd door Mark_Jones op 28-09-2024 18:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Jones
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-10-2024
Niemand? Of heb ik de vraag op de verkeerde manier of plek gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 14:41
Kijk hier eens naar, dit is software om meerdere computers vanaf 1 computer te bedienen:
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=35460

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:09
Ik heb zelf deze KVM switch in gebruik genomen waarbij ik 2 schermen aangesloten heb ook omdat de hoge verversingsfrequentie gehaald kan worden via de switch.
Muis via een draadloze ontvanger en toetsenbord bedraad in de switch.

Ik had ook een kaartlezer aangesloten via USB, maar die verbinding leek soms weg te vallen/switchen waardoor bestandsoverdracht lastig was. Mogelijk kan dat ook met een webcam gebeuren maar voor muis en toetsenbord heb ik dat niet gemerkt.

https://www.amazon.nl/gp/product/B0CJTYG6RL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-06 13:36
Deze kvm switch heeft 2 dp-kabels nodig tussen de pc en switch als je 2 monitoren aansluit? En kan de usb-kabel gewoon op elke simpele usb-a poort op de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

averagegamer schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:07:
Deze kvm switch heeft 2 dp-kabels nodig tussen de pc en switch als je 2 monitoren aansluit?
Ja, dat is wel de standaard, het is een schakelaar die dingen 1-op1 doorgeeft zo'n KVM
En kan de usb-kabel gewoon op elke simpele usb-a poort op de pc?
Bij de mijne (ander model en merk) kreeg ik er inderdaad USB-A naar USB-A kabels bij, geen idee waarom ze er geen C in zetten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Ok, en wat is jouw ervaring met de betrouwbaarheid van het apparaat? Lijkt me best een ideaal ding, maar ik zie wel veel slechte reviews dat hij snel stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

averagegamer schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:18:
Ok, en wat is jouw ervaring met de betrouwbaarheid van het apparaat? Lijkt me best een ideaal ding, maar ik zie wel veel slechte reviews dat hij snel stuk gaat.
Dat kan @Anakin239 wellicht beantwoorden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:09
averagegamer schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:07:
Deze kvm switch heeft 2 dp-kabels nodig tussen de pc en switch als je 2 monitoren aansluit? En kan de usb-kabel gewoon op elke simpele usb-a poort op de pc?
Inderdaad, 2 DP kabels naar de PC... En qua USB zou ik een USB-3 poort kiezen voor optimale snelheid.

Ik bedenk nu dat @Mark_Jones alleen HDMI heeft op zijn laptop, dan is deze waarschijnlijk niet geschikt.

Oh en ik heb hem nu 7 maanden in gebruik. Tot nu toe prima, maar ik zit nog binnen de garantie ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anakin239 op 09-10-2024 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Deze lijkt alleen geen thunderbolt usb-c te hebben voor een laptop? Mijn laptop heeft dat wel en zou ik met 1 kabel aan kunnen sluiten, maar het lijkt alsof het op deze switch alleen met 2x dp en 1x usb kabel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronenmon
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 22:26
je kan ook vanaf de desktop met remote desktop de besturing van de laptop overnemen, is gratis.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Ronenmon schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:31:
je kan ook vanaf de desktop met remote desktop de besturing van de laptop overnemen, is gratis.....
Dat kan ik helaas niet aanzetten op mijn werklaptop, zal wel beveiliging zijn. Ik weet niet of er kvm switches zijn met enerzijds usb-c thunderbolt ingang en anderzijds hdmi/dp en usb voor mn pc, waarvan ik namelijk niet zeker weet of die dp alt mode heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDario
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-06 23:15
Hi,

Zelf heb ik ruime tijd een HP e27d g4 in gebruik gehad met built-in kvm switch. was zeer praktisch.

Momenteel is dat ondertussen een Lenovo Legion Y32P30. Die is ok, maar minder eenvoudig dan de HP.

Je kan dus zeker eens in pricewatch kijken naar monitors met built-in kvm. scheelt een hoop ruimte en kabels :-)
Pagina: 1