(Bestel)Auto omgevingsbeveiliging ala Tesla

Pagina: 1
Acties:

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-09 21:47
Korte vraag.
Wie iemand of er een "vergelijkbare" systeem/diy project bestaat dan de omgeving van een bestelbus
kan monitoren?

Sensors die op 1-2 meter afstand detectie waarnemen met een camera. Wanneer iemand te dichtbij komt (en bijvoorbeeld te lang blijft staan) dat ik dan een bericht krijg?

- Type bestelbus afmeting L2/H2.
- Het mag wel een diy project zijn maar zonder OS, en dus stabiel moet kunnen draaien.

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-09 21:47
Heeft een camera als deze een motion sensor? En kan ik deze dan verbinden aan Arduino?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATsEzP4wa25QZLSM46mPa6pl_X0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F0lXBhRviSwE29NHzOTKHtxo.png?f=fotoalbum_large

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:03

SA007

Moderator Tweaking
Geeneen camera geeft een motion sensor, dat zijn 2 andere dingen.
Je kan wel een videobeeld continue analyseren op beweging en dat gebruiken om wat te doen maar dat is niet echt een motion sensor.

Dat is wat een tesla doet, maar dat is absoluut niet iets voor een project met een arduino en wat draadjes.

Ruwweg heb je 2 keuzes:
Je pakt een aantal echt PIR (of radar) motion sensors en je gaat kijken daarmee zoeken naar beweging en een bericht sturen en helemaal niks met video doen.
Of je gaat camera's plaatsen en een videoanalyse doen, hiervoor heb je al snel iets in de vorm van een videohardware en speciale software nodig, kijk bijv eens naar het linux project motion: https://motion-project.github.io/
Denk dat je het wel kan draaien op een pi met 1 of 2 camera's, al heeft tesla er 8, wat denk ik ook wel nodig is om echt rondom te kunnen kijken.

Vanwaar de eis 'zonder OS', video is een bestwel zware taak, je hebt snel een forse hoeveelheid opslag nodig als je wat wilt opslaan en video drivers enzo werken toch een stuk makkelijker met een OS erbij.