Mail en Outlook in Mac OS kunnen geen mail ophalen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• satori_1978
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 18:46
Mijn vraag:
Mijn moeder heeft een oude Imac met, ik meen, Cataline. Probleem is dat van de een op andere dag Mail geen email uit het hotmail account kan ophalen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Mail accounts verwijderd en opnieuw toegevoegd
- Nieuwste beveiligingsupdate geinstalleerd
- Webmail geopend om te checken of het wachtwoord goed is.
- Rond gezocht bij support Apple, google, reddit.

Is dit een bekend probleem? Hoe kan ik het oplossen?

Awaken

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30
En wat heb je zelf gevonden toen je rond zocht bij Apple? Heb je met hun support afdeling gebeld? Dat is vaak een nuttige zet.

Zonder meer informatie over hoe dit zou moeten werken, dus welke OS versie (niet gokken, zoek het even op a.u.b.), wat voor mailprogramma en hoe is dit ingesteld, wat voor internetverbinding (werkt die verder goed), enzovoorts, is het moeilijk om hier iets over te zeggen. Wilde gok... het kan zijn dat Hotmail, dat valt nu volgens mij onder Microsoft, de beveiligingspolicy heeft aangepast waardoor een ouderwetse manier van verbinden niet meer mogelijk is. Daarvoor zou ik niet de Mac de schuld geven maar even bij de support pagina van de e-mailaanbieder gaan lezen wat daar tegenwoordig mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:01

4800Wp - 225° ZW - 12°

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-04 20:08
Ik had exact hetzelfde probleem: geen mail meer kunnen verzenden/ontvangen op al mijn apparaten. Het betrof hier enkel Live/microsoft. Gmail en een aantal andere aanbieders geven geen problemen.

En inderdaad, dit heeft te maken met de ge-update beveiligingspolicy van Microsoft. Deze ondersteunt sinds vorige week (16 september meen ik) geen IMAP (en soortgelijke protocollen) meer.

De oplossing zou moeten zijn dat je het Hotmail of Live-account opnieuw aanmeld/toevoegt onder het “Accounts”-menu in Apple Mail: dan gebeurt dit naar verluid met nieuwe beveiligingstechnieken. Ik moet dit zelf nog gaan proberen.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Ze zal haar hotmail account moeten configureren als een Exchange account en 2fa inschakelen via de website (outlook.com).

Het kan zijn dat de versie van Apple Mail in Catalina geen moderne authenticatie ondersteunt en ze dan een Mac moet aanschaffen die courante software kan draaien zoals macOS Sonoma en Sequoia.

I reject your reality and substitute my own

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:32

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Vandaag dezelfde vraag gehad van een persoon die nog Microsoft Office 2010 gebruikte i.c.m IMAP.

Dat werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25
satori_1978 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 14:57:
Mijn vraag:
Mijn moeder heeft een oude Imac met, ik meen, Cataline. Probleem is dat van de een op andere dag Mail geen email uit het hotmail account kan ophalen.

Ik heb dit laatst zelf ook gehad. Getracht het opnieuw in te stellen via de optie exchange account. Dat lukte niet kreeg steeds een foutmelding. Bij de 2FA verificatie ging wat fout.

Kwam erachter dat de VPN dwars zat. Toen ik deze had uitgeschakeld ging de verificatie via 2FA goed en kreeg ik weer alle e-mail te zien.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Accretion schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 22:07:
Vandaag dezelfde vraag gehad van een persoon die nog Microsoft Office 2010 gebruikte i.c.m IMAP.

Dat werkt niet meer.
Wauw, pas bijna 5 jaar end-of-life :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:48
satori_1978 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 14:57:
Mijn vraag:

Ja, zoals aangegeven heeft Microsoft de ondersteuning gestopt voor IMAP. Als bovenstaande tips niet werken, kijk dan eens naar de gratis versie van Outlook. Die staat in de App Store en ondersteunt als het goed is Catalina.

Edit: Oeps, vergist in de macOS versie.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Gr4mpyC3t schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 01:46:
[...]

Ja, zoals aangegeven heeft Microsoft de ondersteuning gestopt voor IMAP. Als bovenstaande tips niet werken, kijk dan eens naar de gratis versie van Outlook. Die staat in de App Store en ondersteunt als het goed is Catalina.
De huidige versie vereist macOS 12, dat is Monterey. Catalina is al een paar jaar volledig end of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:48
nelizmastr schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:24:
[...]

De huidige versie vereist macOS 12, dat is Monterey. Catalina is al een paar jaar volledig end of life.
Je hebt gelijk. Dank voor de correctie! Het was al laat. :+

Have you tried turning it off and on again?

Pagina: 1