Somfy io rolluikmotor slim maken zonder Tahoma switch

Pagina: 1
Acties:

• Chareltje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21-10-2024
Hey allemaal, ik hoop dat misschien iemand hier al ervaring met heeft en mij kan helpen.
Ik heb een aantal rolluiken met Somfy io motoren, welke bediend worden met Somfy smoove origin io draadloze schakelaars. De motoren hebben enkel voeding van de zekeringkast, waarvan een aantal in een verdeeldoos zijn verbonden.
Kan ik deze op een of andere manier slim maken, en dus met de gsm bedienen, zonder een Tahoma switch te moeten kopen. Ik heb al een Tapo hub en Google nest, anders heb ik op de duur meer hubs dan slim bedienbare punten 😅

Alvast bedankt!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:32
Kijk eens naar ESP SomfyRTS

https://github.com/rstrouse/ESPSomfy-RTS

PVO

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@S0epkip dat gaat niet werken. De TS heeft IO, niet RTS.

@Chareltje je kunt ook de goedkopere connectivity kit halen.

Wil je niet steeds extra hubs kopen, let bij aanschaf van nieuwe spullen er dan op dat ze met een breed gedragen standaard werken i.p.v. bijvoorbeeld Somfy met hun gesloten IO ecosysteem :)

[ Voor 69% gewijzigd door Gizz op 28-09-2024 13:01 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Chareltje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21-10-2024
@Gizz bedankt voor je reactie. Klopt idd maar deze kan geen geplande scenes uitvoeren, wat ik net graag had gehad 😁

Nu let ik daar idd op maar toen de rolluiken geplaatst werden was ik nog niet bezig met smart dingen 😅