Vloer laten leggen en wanden laten doen: Waar op te letten?

Pagina: 1
Acties:

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
Ik ben voornemens de vloeren (PVC leggen) en wanden (renovlies + schilderen) te laten doen door een klusser/bouwer/aannemer.

Ik heb een aantal vrijblijvende offertes opgevraagd en inmiddels ontvangen.
Zij verschillen van prijs niet zo veel.

Zijn er nog andere criteria (naast prijs) waarop het verstandig is te selecteren?

Dan bedoel ik specifiek:
* certificering: bestaat er een certificering waarop klusjes mannen getoetst / gecertificeerd kunnen zijn en zo ja welke is/zijn dat?
* Keurmerk: van zowel product (PVC/renovlies), maar ook met name van de uitvoerder/dienstverlener. Zijn er keurmerken en zo ja welke zijn dat?
* Overige objectieve kwaliteitsgaranties: zijn die er en zo ja welke zijn er?
* Bemiddeling/arbitrage: mocht het toch mis gaan (kwaliteit valt tegen, uitvoerder houdt zich niet aan de afspraken), is er een bemiddelingsinstantie waar je op kunt terugvallen? Zo ja, welke is/zijn dat? En dient de uitvoerder zich hierbij ook aangesloten te hebben?

Ik verneem graag de tips.

Dank!

Is het raadzaam een aannemer de klus te laten doen, behalve

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dit is geen klus voor een aannemer. Een aannemer is een bouwer en doet meestal niet/beperkt aan klusjes/afwerking.

Meer iets voor een klusbedrijfje of handige Harrie. Beste is om die te vinden via via waar hij/zij net werk heeft geleverd.

Met je kwaliteitsgaranties en arbitrage klinkt het alsof je dit heel groot wil maken. Als je dat soort dingen zoekt kun je beste naar een stofferingswinkel die je wandafwerking en vloeren verkoopt, aangesloten is bij een of andere vereniging / keurmerk en die dan ook thuis komt om af te werken. Daar betaal je wel ruim voor.

[ Voor 41% gewijzigd door Sethro op 28-09-2024 11:35 ]

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:51
PVC leggen doet vaak het bedrijf waar je het koopt.
Renovlies enzo is werk voor behanger/schilder. Kijk eens rond in de buurt of er ergens een busje van zo iemand staat en spreek die aan.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
No Hands schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:15:
PVC leggen doet vaak het bedrijf waar je het koopt.
Renovlies enzo is werk voor behanger/schilder. Kijk eens rond in de buurt of er ergens een busje van zo iemand staat en spreek die aan.
Dank je, dat heb ik al gedaan, ben al bezig met offertes etc.

Maar hoe borg je dat je kwaliteit krijgt? of in ieder logischer wijze kunt verwachten? (keurmerk etc). Of als het misgaat, bij een branche vereniging / intermediair terecht kunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
pastafan schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:21:

Maar hoe borg je dat je kwaliteit krijgt? of in ieder logischer wijze kunt verwachten? (keurmerk etc). Of als het misgaat, bij een branche vereniging / intermediair terecht kunt?
Je hebt nooit 100% garantie, maar de beste borg is iemand in te huren die net wat klanten tevreden heeft gemaakt, en zo iemand vind je door bij vrienden/familie/buren/collega's te vragen.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:51
pastafan schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:21:
[...]

Dank je, dat heb ik al gedaan, ben al bezig met offertes etc.

Als je de topics hier leest van mensen die 'vakmensen' van werkspot o.i.d. hebben gehaald is kwaliteit niet meer te koop en ben je aan de heidenen overgeleverd. Dus die eis zou ik zo min mogelijk van invloed laten zijn op je keuze.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:40
Je hebt een vraag over de kwaliteit van de pvc vloer maar ik neem aan dat je die vloer eerst gewoon zelf uitzoekt? Ik zou dat in ieder geval niet zo snel door een vloerenlegger laten doen.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Bij de winkel vragen of ze een klusbedrijf kunnen adviseren.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1