Ik ben voornemens de vloeren (PVC leggen) en wanden (renovlies + schilderen) te laten doen door een klusser/bouwer/aannemer.
Ik heb een aantal vrijblijvende offertes opgevraagd en inmiddels ontvangen.
Zij verschillen van prijs niet zo veel.
Zijn er nog andere criteria (naast prijs) waarop het verstandig is te selecteren?
Dan bedoel ik specifiek:
* certificering: bestaat er een certificering waarop klusjes mannen getoetst / gecertificeerd kunnen zijn en zo ja welke is/zijn dat?
* Keurmerk: van zowel product (PVC/renovlies), maar ook met name van de uitvoerder/dienstverlener. Zijn er keurmerken en zo ja welke zijn dat?
* Overige objectieve kwaliteitsgaranties: zijn die er en zo ja welke zijn er?
* Bemiddeling/arbitrage: mocht het toch mis gaan (kwaliteit valt tegen, uitvoerder houdt zich niet aan de afspraken), is er een bemiddelingsinstantie waar je op kunt terugvallen? Zo ja, welke is/zijn dat? En dient de uitvoerder zich hierbij ook aangesloten te hebben?
Ik verneem graag de tips.
Dank!
Is het raadzaam een aannemer de klus te laten doen, behalve
Ik heb een aantal vrijblijvende offertes opgevraagd en inmiddels ontvangen.
Zij verschillen van prijs niet zo veel.
Zijn er nog andere criteria (naast prijs) waarop het verstandig is te selecteren?
Dan bedoel ik specifiek:
* certificering: bestaat er een certificering waarop klusjes mannen getoetst / gecertificeerd kunnen zijn en zo ja welke is/zijn dat?
* Keurmerk: van zowel product (PVC/renovlies), maar ook met name van de uitvoerder/dienstverlener. Zijn er keurmerken en zo ja welke zijn dat?
* Overige objectieve kwaliteitsgaranties: zijn die er en zo ja welke zijn er?
* Bemiddeling/arbitrage: mocht het toch mis gaan (kwaliteit valt tegen, uitvoerder houdt zich niet aan de afspraken), is er een bemiddelingsinstantie waar je op kunt terugvallen? Zo ja, welke is/zijn dat? En dient de uitvoerder zich hierbij ook aangesloten te hebben?
Ik verneem graag de tips.
Dank!
Is het raadzaam een aannemer de klus te laten doen, behalve