Goedemorgen,
Ik zou graag jullie advies inwinnen voor het aanschaffen van een nieuwe game PC, voornamelijk om te gebruiken als flight simulator. De laatste keer dat ik zelf een PC heb samengesteld (of me uberhaupt serieus in hardware verdiept heb) zal zo'n 20 jaar geleden zijn. Dus adviezen zijn van harte welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Game PC voor flight simulator. Op dit moment is dat Prepar3dV5.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een prijs van rond de 1500 euro in mijn hoofd. Goedkoper mag uiteraard altijd, wordt het iets meer is het ook geen ramp. Ik was van plan de componenten te kopen en zelf in elkaar te zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Veel Logitech flight simulator hardware. Dat zijn in totaal iets van 12 USB aansluitingen. Maar daarvoor heb ik al 2 (powered) USB docking stations.
De bedoeling is ook om nog een nieuwe 21:9 monitor te kopen (niet meegenomen in bovenstaand budget). Eventueel zou ik daar in de toekomst nog 2 16:9 monitoren naast willen zetten als ik daar genoeg ruimte op het bureau voor kan maken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben uitgegaan van de recommended specs voor Prepar3dV6:
- Octa Core @ 3.7 GHz +
- 32 GB+ RAM
- 8+ GB video memory
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hecht geen waarde aan een open kast, RGB verlichting etc. Liever stil en zuinig dan zulke toevoegingen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Voornamelijk een second opinion over wat ik nu heb samengesteld. Ik heb geprobeerd op basis van Tweakers reviews, best buy guides etc een systeem samen te stellen. Maar ik hoor graag of er punten zijn waar ik te dure of juist te goedkope componenten kies. Past alles wel goed samen? Zie ik zaken over het hoofd etc.
Dit is wat ik tot nu toe samengesteld heb:
Ik zou graag jullie advies inwinnen voor het aanschaffen van een nieuwe game PC, voornamelijk om te gebruiken als flight simulator. De laatste keer dat ik zelf een PC heb samengesteld (of me uberhaupt serieus in hardware verdiept heb) zal zo'n 20 jaar geleden zijn. Dus adviezen zijn van harte welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Game PC voor flight simulator. Op dit moment is dat Prepar3dV5.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een prijs van rond de 1500 euro in mijn hoofd. Goedkoper mag uiteraard altijd, wordt het iets meer is het ook geen ramp. Ik was van plan de componenten te kopen en zelf in elkaar te zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Veel Logitech flight simulator hardware. Dat zijn in totaal iets van 12 USB aansluitingen. Maar daarvoor heb ik al 2 (powered) USB docking stations.
De bedoeling is ook om nog een nieuwe 21:9 monitor te kopen (niet meegenomen in bovenstaand budget). Eventueel zou ik daar in de toekomst nog 2 16:9 monitoren naast willen zetten als ik daar genoeg ruimte op het bureau voor kan maken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben uitgegaan van de recommended specs voor Prepar3dV6:
- Octa Core @ 3.7 GHz +
- 32 GB+ RAM
- 8+ GB video memory
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hecht geen waarde aan een open kast, RGB verlichting etc. Liever stil en zuinig dan zulke toevoegingen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Voornamelijk een second opinion over wat ik nu heb samengesteld. Ik heb geprobeerd op basis van Tweakers reviews, best buy guides etc een systeem samen te stellen. Maar ik hoor graag of er punten zijn waar ik te dure of juist te goedkope componenten kies. Past alles wel goed samen? Zie ik zaken over het hoofd etc.
Dit is wat ik tot nu toe samengesteld heb:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 419,- | € 419,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 219,- | € 219,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 509,95 | € 509,95 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 75,96 | € 75,96 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 111,75 | € 111,75 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 116,15 | € 116,15 |
1 | SSD's | Lexar NM710 2TB | € 124,30 | € 124,30 |
Totaal | € 1.626,01 |