Fujitsu Siemens A17-2A Power Indicator LED knippert Blauw1Hz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jasper_loil
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-09-2024
Goede Morgen Dames en Heren,

Heb hier een Fujitsu Siemens beeldscherm, Type A17-2A, die met regelmaat zwart scherm geeft; dus ook geen OSD-menu, geen fabrikant logo: helemaal niets in beeld
De Power Indicator LED (oftewel Stroom Indicatie LED, vroeger bekend als het Aan/Uit lampje) knippert Blauw met een lage frequentie: ±1 keer per seconde 'n halve seconde aan gevolgd door 'n halve seconde uit.

Wat ik gevonden heb:
De handleiding: heb deze doorgelezen, echter staan onder betekenissen van de P.I.-LED (vanaf hier is dit de afkorting voor dat irritante k*tLED'je) alleen de volgende twee vermeld:
Constant Blauw branden betekent AAN
Oranje Branden betekent Energiebesparende modus oftewel Stand-by

over het Blauw knipperen, in wat voor een frequentie dan ook, staat niks beschreven in de handleiding

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop van Lenovo en Laptop van HP (het maakt niet uit welke laptop aan het scherm verbonden is, eens in de zoveel dagen/weken krijg ik alleen zwart beeld en knipperende LED)
bovenstaand Beeldscherm
aangesloten op elkaar d.m.v. VGA aansluiting (ik weet dat dit niet de nieuwste techniek is, maar de laptop & beeldscherm worden gebruikt om administratie mee te doen, niet om te gamen, dus VGA lijkt me voor deze toepassing toereikend genoeg)

Wat ik al gevonden en geprobeerd heb wanneer de P.I.-LED blauw knippert:
-beeldschermstekker uit de laptop gehaald, scherm aan gelaten 10 à 20 seconden gewacht en opnieuw in de beeldschermaansluiting gedaan: nog steeds geen beeld en blauw knipperende LED als resultaat
-beeldschermkabel uit de laptop gehaald, scherm uit gedaan weer 10 à 20 seconden gewacht, beeldschermstekker weer opnieuw in de beeldschermaansluiting van m'n laptop gedaan en opnieuw in de beeldschermaansluiting gedaan: nog steeds geen beeld en blauw knipperende LED als resultaat
-scherm proberen te resetten door alle stekkers er uit te halen, nacht afgekoppeld te laten staan van alles en de volgende dag opnieuw aansluiten aan mijn laptop; de laptop opnieuw opstarten, maar helaas nog steeds dezelfde knipperende P.I. LED en zwart scherm

op een gegeven ogenblik ben ik er wel klaar mee en gooi ik het scherm nog net niet compleet afgekoppeld in de hoek voor een aantal dagen of langer: heb na die afkoelperiode voor zowel mij als mijn ouwe trouwe Fujitsu Siemens toch alle goede hoop en moed bij elkaar gezocht en geraapt in ieder hoekje en het nog ÉÉN keer geprobeerd met het scherm, dit hem ook duidelijk gezegd en dat tevens de volgende en nog enigste laatste optie uit het raam van de bovenverdieping is, en warempel: nu geeft het ***ding in een keer weer beeld 8)7

achterliggende gedachte van mijn verhaal: dat ik niet geloof dat het scherm helemaal kapot is, kans is aanwezig dat ik iets over het hoofd zie, omdat het probleem slechts sporadisch is,
want ik geloof ook nog steeds niet dat het ding bang is geworden van het dreigement om uit het raam gegooid te worden: dus zou het mooi vinden om het probleem op een goede manier op te lossen, en weggooien en nieuw kopen is een antwoord dat bij deze al afgekeurd wordt :9~ , met die gedachte in het hoofd was ik benieuwd wat jullie bruikbare ideeën zijn

tevens vroeg me af of er iemand is op dit forum wie me met zekerheid kan vertellen:
-wat het 1x per seconde blauw knipperen van de P.I.-LED betekent van dit scherm? (en dan graag een kloppende beschrijving, niet iets dat je als Hans Kazan per direct uit je Mouw of Hoge Hoed tovert
-wat ik moet doen om het scherm in die situatie weer onmiddellijk werkend te krijgen? behalve dan er tegen dreigen

Lees jullie bruikbare antwoorden graag als reactie

M.v.g.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Vermoedelijk zit er iets niet lekker in de condensatoren op de printplaat of in de voeding van het scherm waardoor hij bijv. niet altijd genoeg spanning kan opbouwen om o.a. de CCFL lamp te ontsteken.

Gezien het scherm 18 jaar geleden al op de markt kwam zal het een leeftijdskwaal zijn die zonder grootachalige inspectie van de inwendige componenten te achterhalen noch op te lossen is.

I reject your reality and substitute my own