Toon posts:

[PHP/MySQL] opgemaakte tekst met pics enz.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef het op...
Tenzij iemand mij hier op goede ideeen brengt. :P

Het probleem:
Ik ben dus bezig met PHP en MySQL.
De teksten die ik in de database prop moeten opgemaakt worden en moeten er zoals ze opgemaakt zijn er weer uitgehaald worden.
Niet alleen tekst moet opgemaakt worden, ook moeten er plaatjes bij kunnen die ook weer op een bepaalde plek gezet worden. (ook links ed)
Ik heb in flash een progje geprobeerd te maken dat functioneerde als een text editor, maar hier komt teveel bij kijken. Ik was al aardig op weg, maar uiteindelijk toch nog problemen die ik niet op kan lossen.

Heeft hier iemand een idee of oplossing voor?
Het zal toch wel vaker gebeuren dat er tekst opgemaakt moet worden voordat het de db in verdwijnt?

Misschien het beste op het gewoon in een HTML editor op te maken en het hele html bestand in de db gooien. :?

Bij voorbaat dank.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:15
Wil je zoiets als het artikelen systeem op t.net?

Verwijderd

Topicstarter
Net zoiets als ik bij nieuws zie, inderdaad! :)

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 10:27

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

eitje toch?

je doet gewoon zoiets:
PHP:
1
2
3
<?
echo "<a href=nieuws.php?id=$id>$title</a><hr><br>$intro<br>$news<br>";
?>

Of begrijp ik het nou verkeerd :?

• Wacky
  • Laatst online: 30-08 10:27

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Oftewel, je echo-ed de hele layout zoals je em wilt mee in php ...

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:15
HIHI, dat bedoeld ie niet
Lees zijn reactie op mijn vraag.
Het is gewoon als volgt:

Zorg dat je een apart tabelcelletje heb om het in te zetten.
Vervolgens kun je daar alles inflikkeren wat je wil, zolang je je maar netjes aan de html specs houdt.
Wil je het mooi uitlijnen? Dan zet je toch een tabel in die tabel.
Mocht je het wat makkelijker willen maken, zonder html dus, maak dan een paar plekken waar een plaatje 'mag' staan en verwerk die in je code, zodat de positie hard coded in je code staat.

Probeer gewoon wat uit, dan kom je er zeker uit :)

Het makkelijkste is om een gewoon invoer veld te gebruiken voor de invoer en vervolgens er een paar knoppen bij te maken voor de standaard html code, zodat het voor de gebruikers makkelijk is.
Maar in principe is het dus niet zo moeilijk te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is, dat degene die de tekst e.d. erin zet en opmaakt, ook moet zien wat die aan het doen is.

De simpelste manier die ik me nu kan bedenken is om de opmaker zelf de html tags te plaatsen en net zoals hier, bij tweakers, een bekijk bericht knop te maken.
Maarjah, dat is eigenlijk niet de bedoeling natuurlijk.
Als je met tabellen gaat werken is het helemaal niet te doen en het moet eigenlijk wel met tabellen om de plaatjes goed te krijgen.

Enne het moet een db in. :?

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Je zou ook gebruik kunnen maken van een hele simpele XML oplossing. Door de document taal de XML syntax aan te laten houden kan je gebruik maken van krachtige standaard parse (DOM, SAX), validatie (XML Schema, DTD) en transformatie (XSLT) tools.

Als je nog niet bekend bent met XML is het misschien even doorbijten om precies te begrijpen waarom het een mooie oplossing is en hoe je het toe kunt passen, maar later zal je er zeer veel voordeel van hebben :) .

Eventueel zou je een afgeslankte versie van PostingML kunnen toepassen als voorbeeld. Een uitbreiding met tabellen is zeer gemakkelijk te maken.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 21:55

Gerco

Professional Newbie

Ik weet ff de URL niet, maar als je zoekt op LIME vind je een schop-kont editor in DHTML waarmee je dus direct de site kan editen.

Ik neem aan dat de boel in een db zetten ook wel kan.

[edit]Deze thread moet je even lezen: [topic=159685/1/25]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx.

Er staan idd goede links bij en dit is precies wat ik bedoel.

Ik heb al eerder zoiets gevonden, maar ik snap idd nog niets van XML. Ik begin net een beetje PHP en MySQL te begrijpen. Maarja, niets aan te doen, ga gewoon XML leren.

Als jullie nog goede tips of tutorials hebben om te beginnen. graag. :)

Uiteraard ga ik zelf ff kijken bij devshed, enz.
Pagina: 1