Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmarx
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-10-2024
Hallo, ik hoop dat hier wat mensen met ervaring zijn die mij op weg kunnen helpen.

Ik heb een aantal zone's aangemaakt met onder andere een aantal Tom's en Koen's voor de vloerverwarming' Nu hen ik in principe 4 zone's die ik los van elkaar wil aansturen. In de woonkamer heb ik een Tom met de Anna als thermostaat, daarnaast nog 3 ruimtes waarvan ik er 1 met Lisa en twee met Jip wil aansturen (monitoren)
Nu komt het probleem; de beide Jip's zijn niet te koppelen en als ze al koppelen tonen ze zich als Zigbee device en worden niet als Jip herkent en kan ik er niets mee, Tientallen keren geprobeerd en ze koppelen niet of als Zigbee device. (ook uiteraard iedere keer een reset uitgevoerd)
Lisa geeft ook een probleem; deze koppelt maar geeft vervolgens geen temperatuur aan, wel een instellingstemperatuur maar geen gemeten temperatuur. Verder lijkt het alsof de instellingen uit de app niet aankomen bij Lisa. Als ik daar het scenario naar 'thuis' aanpas springt deze naar 20c terwijl in de software 19 staat ingesteld. Verder reageren de knoppen heel slecht en blijft er ook constant het symbool in Lisa staan dat er een mededeling is terwijl dat in de software niet is terug te vinden.

Heb ik een defect spul? heb ik iets fout gedaan? Is de Lisa en Jip echt zo beroerd van kwaliteit?
Ik hoor graag wat er fout gaat, bedankt alvast!