Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:32
Tweakers,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe TV voor in onze woonkamer. Weet paar maatjes groter, dus we willen voor een 50inch gaan. De TV komt te staan naast ramen die zuidwest georiënteerd zijn. Er valt veel zon en daglicht op de televisie. Er is ook een computer op aangesloten en vanwege het vele statische beeld wil ik voor een LCD gaan.

Maar dan welke? De TCL lijkt qua features beter dan de LG, maar is dan wel weer een model van vorig jaar. Daarnaast is de voet van de LG QNED85 wel de stijl die ik mooi vind. En wat is dan het verschil tussen de 803 en de 809? Volgens de specs zijn het alleen modellen per winkel, maar wel een 150eu verschil?!

Vele vragen, maar welke is nou de beste keuze van het lijstje?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesLG QNED85 50" Zwart€ 786,-€ 786,-
1TelevisiesLG QNED87 (2024) 50" Zwart€ 749,-€ 749,-
1TelevisiesTCL 50C803 Zwart€ 649,-€ 649,-
1TelevisiesTCL 50C809 Zwart€ 799,-€ 799,-
Totaal€ 3.982,-

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:58
TCL is de nieuwkomer, maar al jaren een groot merk in China.
En draait Google TV, wat ik als voordeel zie t.o.v. LG.

LG is weer negatief in het nieuws omdat ze besloten hebben reclame te tonen op het homescreen.
Voor mij in ieder geval een absolute No No,

Als je op de website van TCL compare doet dan zie je geen verschillen, schijnt een commercieel iets te zijn, versie voor een leverancier ofzo:
Verschil TCL 75 C803/809

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10 09:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De 803 en 809 zijn technisch dezelfde televisie, er zijn geluiden dat TCL dit doet zodat meerdere winkels de laagste prijs kunnen beloven. Hooguit zijn er kleine esthetische verschillen.

Een 50"-televisie heeft altijd een VA-paneel. Ik raad je aan je bij te lezen over de verschillen tussen VA en IPS.

Bij de Chinezen krijg je doorgaans meer televisie voor je geld en dat is in deze vergelijking zeker waar: De C80x is veruit de betere televisie t.o.v. de QNED's. Je krijgt bij TCL miniledverlichting met 336 zones, terwijl je bij LG het andere uiterste krijgt: Randverlichting.

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:32
Eigenlijk zijn de tv's in het lijstje het net niet als ik het zo lees. Overal reclame is inderdaad een no go. Dan toch maar even doorsparen.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
vinpower schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:07:
Eigenlijk zijn de tv's in het lijstje het net niet als ik het zo lees. Overal reclame is inderdaad een no go. Dan toch maar even doorsparen.
Maar zijn er tv's die dat probleem niet hebben? Dit zijn al modellen van €750 verdorie, dat is toch niet acceptabel dat je eerst met adblockers op dns-niveau aan de gang moet?

Onze tv begint ook kuren te krijgen, vorige keer bewust een niet-smart model gekocht - dat kon toen nog.

Tegenwoordig lijkt het alsof je alles sowieso via HDMI1 moet regelen als je niet gebombardeerd wilt worden door advertising en tracking. Oftewel als een beeldscherm met andere kijkhoeken en helderheid beschouwen.

Als iemand daar positieve uitzonderingen op kent hoor ik het graag.

[ Voor 31% gewijzigd door Wilke op 28-09-2024 18:18 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik weet niet hoe het bij andere besturingssystemen is, maar in mijn WebOS smart menu van mijn LG oled heb ik nul reclame.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denko77
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-01 22:44
Ik lees graag even mee. Zit in dezelfde situatie eigenlijk. Ik twijfel ook tussen de LG qned en de tcl c80. Ook hier een plek met veel lichtinval dus een oled is dan minder geschikt.

Ik neig naar de 50c80 (nu voor 599 te koop). Ik ben net even langs de Mediamarkt gegaan om te kijken hoe die eruit zag, en daar stond dan weer een LG tegenover die er toch ook wel mooi beeld had. Vervelende is dan natuurlijk weer dat de LG een programma op had staan met veel lichte kleuren en de TCL juist een programma met veel donkere kleuren aan had staan. Dat vertekent toch ook wel.

Viel me wel op dat de 100hz tcl wel mooier en vloeiender beeld had dan de omringende 50hz tv's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10 09:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat is maar half waar: Een LCD kan meer licht geven dan een OLED, maar veel blijven daaronder. In dit geval geeft de TCL 80x wel meer licht dan de standaard WOLED-televisies, maar de QNED's doen dat niet. Ik zou zeggen dat de QNED's minder aan te bevelen zijn voor een lichte ruimte en zowel de OLED's en C80x daar prima gebruikt kunnen worden.
Pagina: 1