Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamers
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-11-2024
Hoi Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor omdat ik mijn huidige al 6 jaar in bezit heb en het tijd vind voor een upgrade. Ik gebruik mijn monitor voornamelijk voor gamen, zowel op PC als op de PS5. Na wat onderzoek heb ik drie monitors gevonden die me interessant lijken, maar ik twijfel welke de beste keuze is. Mijn initiële keuze was optie 1, maar na wat verder zoeken kwam ik ook andere interessante opties tegen.

De drie opties die ik op het oog heb zijn:

LG UltraGear 27GP850P-B - Prijs: €250 bij Coolblue
Deze monitor leek in eerste instantie de beste keuze qua prijs-kwaliteitverhouding, met een 27" 1440p resolutie, 165Hz (overclockbaar tot 180Hz) en ondersteuning voor G-Sync/FreeSync.

Alienware AW2723DF - Prijs: €355 bij eStunt (tweedehands, zo goed als nieuw)
Een wat duurdere optie, maar Alienware staat bekend om zijn goede bouwkwaliteit en premium functies. Het is ook een 27" 1440p monitor met een 240Hz refresh rate en HDR ondersteuning. Tweedehands, maar zou weinig tot geen gebruikssporen moeten hebben. Past ook bij mijn witte setup.

MSI Optix MAG274QRFDE-QD - Prijs: €237 bij NBB
Ook een 27" 1440p monitor met 165Hz en quantum dot technologie, wat de kleurnauwkeurigheid zou moeten verbeteren. Ik las dat dit model ook populair is onder gamers.

Mijn vraag aan jullie is: welke monitor raden jullie aan voor mijn gebruiksscenario? Ik game voornamelijk op PC en PS5, en zoek een goede combinatie van snelheid, beeldkwaliteit en prijs. Het prijsverschil tussen de monitors is redelijk groot, dus ik vraag me af of de extra kosten voor de Alienware bijvoorbeeld echt de moeite waard zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 11:47
Ik heb geen mening maar wel enkele opmerkingen waar je mogelijk wat aan hebt (toevallig ook aan het rondkijken).

De 27GP850P-B is volgens LG support gelijk aan de LG 27GP850-B. Deze is al een paar maal in de aanbeiding geweest voor 184, mogelijk over een paar dagen opnieuw met de prime days?

Deze ondersteund toch ook geen VRR op de PS5? De Dell die in de monitor BBG wordt aangeraden voor dezelfde prijs geloof ik wel. Die wordt momenteel in die prijsklasse bijna overal aangeraden hier op tweakers, Rting, etc.

De alienware is 100 euro duurder en dat is een heel andere prijsklasse, stap hoger dan boven genoemde dell. Als je die overweegt moet je hem eigenlijk met andere monitoren vergelijk in diezelfde prijsklasse. Vind alienware mooi, maar volgens mij prijstechnisch vaak wel duur.

misschien heb je er wat aan, ben zelf ook net gestart met een monitor zoeken voor met name PC en misschien op een stoffige xbox series x die we haast niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je voor de PS5 geen 4K nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamers
2green schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:56:
Ik heb geen mening maar wel enkele opmerkingen waar je mogelijk wat aan hebt (toevallig ook aan het rondkijken).

De 27GP850P-B is volgens LG support gelijk aan de LG 27GP850-B. Deze is al een paar maal in de aanbeiding geweest voor 184, mogelijk over een paar dagen opnieuw met de prime days?

Deze ondersteund toch ook geen VRR op de PS5? De Dell die in de monitor BBG wordt aangeraden voor dezelfde prijs geloof ik wel. Die wordt momenteel in die prijsklasse bijna overal aangeraden hier op tweakers, Rting, etc.

De alienware is 100 euro duurder en dat is een heel andere prijsklasse, stap hoger dan boven genoemde dell. Als je die overweegt moet je hem eigenlijk met andere monitoren vergelijk in diezelfde prijsklasse. Vind alienware mooi, maar volgens mij prijstechnisch vaak wel duur.

misschien heb je er wat aan, ben zelf ook net gestart met een monitor zoeken voor met name PC en misschien op een stoffige xbox series x die we haast niet meer gebruiken.
2green bedankt voor je informatie, heb uiteindelijk toch besloten om de Alienware AW2723DF te aanschaffen. Algemeent beter dan de andere twee (ook duurder, maar alsnog goedkoper dan een nieuwe uit de winkel. Heb m namelijk refurbished gekocht). Past ook beter bij m'n witte setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamers
Geen idee, maar ik weet wel dat de PS5 2 vaste verversingssnelheden biedt, namelijk 60 en 120 hertz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 11:47
Gamers schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:44:
[...]

2green bedankt voor je informatie, heb uiteindelijk toch besloten om de Alienware AW2723DF te aanschaffen. Algemeent beter dan de andere twee (ook duurder, maar alsnog goedkoper dan een nieuwe uit de winkel. Heb m namelijk refurbished gekocht). Past ook beter bij m'n witte setup.
Mooi scherm, die zit inderdaad een stukje hoger qua specs dan die andere twee.

Zelf nog even verder oogballen, eerst mijn computer aan het samenstellen zodat ik weet welke verversing frequentie ik ongeveer nodig ga hebben op 1440p. Vind competative gaming wel leuk, maar 1080p wordt mij toch te korrelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Ik zou de Alienware AW2723DF aanraden, ik heb deze zelf ook - en het is een hele mooie monitor. Uiteraard Alienware is de topline van Dell, dus die zijn doorgaans duurder ivm design en features dan de concurrentie.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die Alienware kost 2x zoveel als bijvoorbeeld de uitvoering: LG UltraGear 27GP850P-B Zwart
Is 240 Hz of iets anders dat waard? Voor dat geld heb je ook al OLED: uitvoering: LG UltraGear OLED 27GR95QE-B Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamers
Heb uiteindelijk de Alienware aangeschaft voor €300, ben er super blij mee. En het matcht met mijn witte setup.
Pagina: 1