Hoe kan ik home assistant gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yofatim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-10-2024
Goeiedag,
Ik heb een auto gekocht met Android auto.Ik heb een app geïnstalleerd homeassistant. Ik dacht eerst dat ik deze kon gebruiken om een aantal smarttoestellen , zoals powersockets vanuit de auto kan bedienen.Deze heb ik net als de poort van mijn oprit zelf geautomatiseerd waardoor ik deze vanop afstand kan openen en sluiten. Ik heb hiervoor een smartrelay gebruikt die ik in Google home kan bedienen. Hoe kan ik die homeassistant in de auto met Google home verbinden?Of zijn homeassistant en Google home totaal verschillende apps?
Bedankt voor jullie tips.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:11

de Peer

under peer review

Vraag het eens in het home assistant topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@yofatim dat zijn inderdaad twee totaal verschillende apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:56
Wat jij in de auto kan aanbieden is de home assistant companion app. Deze dient verbonden te worden met een home assistent server. Het is uiteindelijk via die server dat je apparatuur kan bedienen. De server bepaalt bijvoorbeeld ook wat je wel/niet via die app kan bedienen.
Je telefoon/tablet (wel/niet in de auto) kan je dus zien als het bedieningspaneel, de server is je commando centrum en de smart sockets en andere apparatuur de uitvoerende zijde.

Een ware rabbit-hole om in te verdwijnen! Lees het home assistent topic zoals hierboven genoemd (op eigen risico) door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yofatim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-10-2024
Ok zal mij nekeer in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
yofatim schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:56:
Goeiedag,
Ik heb hiervoor een smartrelay gebruikt die ik in Google home kan bedienen.
Is het niet eenvoudiger om in je auto dan gewoon 'Ok Google 'open garagedeur' o.i.d.' te roepen?
Pagina: 1