2 problemen (ISDN+Stroomstoring)

Pagina: 1
Acties:

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 23:45
1) Ik krijg een ISDN kaart niet geinstalleerd. Of naja ik krijg hem wel geinstalleerd maar als ik dat heb gedaan werkt ie niet. Hij geeft (bij device manager, resources) een memory range conflict (ook nog 2 I/O conflicten maar die kan je handmatig makkelijk verhelpen). "Memory Range 00000000 - 00000FFF used by System Board extension for PNP BIOS" (Dit is op een Dell Optiplex GX110)

2) Op een andere pc is een stroomstoring geweest en nu doet ie nix meer, als ik hem aanzet doet ie wat piepjes (1 lang 3 kort volgens mij) en dan nix meer. Ik heb geprobeerd het geheugen te vervangen om te kijken of dat kapot was maar zonder succes, wat kan het zijn?

Bij voorbaat dank :)

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 17:16 schreef DeadKennedy het volgende:
1) Ik krijg een ISDN kaart niet geinstalleerd. Of naja ik krijg hem wel geinstalleerd maar als ik dat heb gedaan werkt ie niet. Hij geeft (bij device manager, resources) een memory range conflict (ook nog 2 I/O conflicten maar die kan je handmatig makkelijk verhelpen). "Memory Range 00000000 - 00000FFF used by System Board extension for PNP BIOS" (Dit is op een Dell Optiplex GX110)

2) Op een andere pc is een stroomstoring geweest en nu doet ie nix meer, als ik hem aanzet doet ie wat piepjes (1 lang 3 kort volgens mij) en dan nix meer. Ik heb geprobeerd het geheugen te vervangen om te kijken of dat kapot was maar zonder succes, wat kan het zijn?

Bij voorbaat dank :)
Dat 2e probleem had ik ooit ook... moederbord was gewoon kapot. KWam trouwens niet volgens mij doorstroom storing.

In ieder geval: probeer een ander MoBO dus eens, wie weet lukt het dan! :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
lang kort kort kort is videokaart bij award bios...

misschien videokaart losgetrild? videokaart overleden? ook zeldzame geval meegemaakt dat er per se een monitor aan moest hangen bij booten :?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 23:45
Ik krijg de dode computer morgen hier afgeleverd, kijken wat ik kan vervangen om zo het probleem te elimineren... Het ISDN probleem is voor mij helaas nog een groter mysterie ;(

WEBN & chill (@IBKR)