Systeem vinden via MAC adres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:26
Kan ik een laptop die vermist is terugvinden op Internet als ik het MAC adres weet? Lijkt me dat dit mogelijk moet zijn omdat dit (in tegenstalling tot een IP adres) min of meer een vast adres is.
Hoe doe ik dat? Andere methoden hoor ik evt. ook graag. Probleem is dat ik het systeem ook wil vinden als de vermoedelijke dief de boel helemaal opnieuw heeft geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, dat gaat je waarschijnlijk niet lukken. Tenzij je op hetzelfde netwerk zit, en dus mac adressen terug kan vinden.
Want het macadres van jouw systeem ga je niet zomaar terug vinden op internet. Daar zit nog zoveel netwerkapparatuur tussen, en dat gaat over zoveel verschillende netwerken. Met alleen een mac ga je het niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-10 23:49

SambalBij

We're all MAD here

Niet op het internet. Zodra je netwerkverkeer over een router heen gaat ga je dat MAC adres niet meer zien; je ziet dan de MAC (of andere fysieke adressen) van de netwerkapparatuur. Tot de volgende hop...
Dat gaat alleen op een lokaal netwerk; bijvoorbeeld door op een managed switch te kijken op welke poort een adres communiceert.

[ Voor 19% gewijzigd door SambalBij op 27-09-2024 15:49 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:26
OK, duidelijk. En hoe kan ik dan evt. zonder systeem toch vinden? Ik snap dat dit met software (vroeger wel eens Prey gebruikt) kan, maar dat stond er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je sites voor 2de hands spullen in de gaten gaat houden, kom je die laptop misschien wel voor een prikkie tegen. Meer kan je gewoon niet doen, en voortaan beter op je spullen letten.

Ey!! Macarena \o/