DLNA/UPNP stereo advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-07 16:37

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Topicstarter
Ik zoek een?
Kleine stereo voor mn zoontje van 10 die netwerk streaming vanaf een nas support. Soms heet dat UPNP (wat heel wat anders was uit mijn Windows tijdperk 😉), soms DLNA.

Hij had een OneConnect Streamo voor zn 9de verjaardag gehad, maar sinds een week blijft die in bootloop, niet te redden. We sturen em terug en willen een nieuwe voor hem kopen.

Hij was heel blij dat er een schermpje op zat wat savonds ook licht gaf, dus als ie lampjes heeft is dat geen probleem 😉

Wat is je budget?
Rond de 100 Eur. Niet veel, maar we zijn ook niet veeleisend qua geluid, enkel network streaming is een eis.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hij zet hem aan als hij lekker aan t tekenen of schrijven is op zn kamer. Ik heb dan op de NAS een folder waar ik af en toe liedjes voor hem bij zet. Radio luisterd ie bijna nooit, is geen eis, maar ws zit dat er standaard bij

Wat heb je zelf al gevonden?
Wij hadden dus een OneConnect Streamo, die het een jaar volhield. Dat ding kostte destijds 8 tientjes op Amazon en voldeed aan alle wensen die hij had. Echter kan ik nu niet een zelfde soort vinden. Er wordt nergens duidelijk bij vermeld of network streaming support is waar ik zoek.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hopelijk heeft een van jullie tips of ervaringen met een stereo met deze functionaliteit. Ik hoop snel weer een nieuwe voor hem te kunnen kopen, hij mist het nu wel.

Bedankt alvast namens mij en mijn zoon 👍

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-07 20:17
Je kunt via de pricewatch een aantal selectiecriteria invoeren, ik heb hier wifi en Spotify connect aangevinkt.

Ik heb heel goede ervaring met de Kenwood CR-ST100S, maar die is een stuk boven je budget. Dus ik hoop dat je met bovenstaande link zelf iets anders kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo
  • Laatst online: 14-07 16:37

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Topicstarter
Thanks voor de tip! Maar wifi en Spotify betekend niet automatisch DLNA support heb ik helaas geleerd. Dus ik kan met die zoekresultaten nog niet veel, behalve ze allemaal na lopen en onderzoeken of ze dat ook supporten.

Ben bang dat er toch niks anders op zit, want op jouw reactie na heb ik niets gehad helaas.

Ik ga nog ff verder speuren, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 14:34

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je kan ook zelf iets bouwen bijv. op basis van linamp.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@RTBravo zit hier wat voor je bij? categorie: Audiosets

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 05-10-2024 19:30 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator