Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizi-yo
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 03-02 22:15
Ik heb een tweedehands laptop (HP ZBook 15 G6 i7 9.gen) gekocht. Blij dat ie in huis is.
De machine is echter helemaal schoongeveegd: geen besturingssysteem. Ik ben een onbeschreven blad in deze tak van sport. Ik heb nu 2 vragen:
1. waar haal ik betrouwbaar een Windows 11 Pro versie vandaan. Ik lees over keys en zo, maar weet niet wat te doen. Ik dacht eigenlijk dat je een complete windowsversie moet downloaden of zo.
2. Hoe krijg ik daarna zo'n Windows versie op die "nieuwe" machine geïnstalleerd?

Ik kom namelijk niet verder dan een scherm van BLANCCO (kennelijk de software waarmee de laptop is geschoond). Dat scherm laat enkel een hardware-overzicht zien. Ik kan er niet op vooruit of achteruit. Uitzetten van de machine is het enige dat mogelijk is... :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQ32n3Yo3PIIIM1iLKK06x47-qQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6481KJxAoUupVZXjA6nBOkmg.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Maurizi-yo op 27-09-2024 21:42)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:46
Maurizi-yo schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 18:32:
Key in de BIOS??? Waar vind ik die?
Ben newbie op BIOS front :-(
Normaal gesproken wordt bij HP systemen de juiste Windows versie/licentie automatisch gedetecteerd tijdens de Windows installatie.
Je hoeft dan zelf niets in te vullen en/of kan het invullen van de productie code overslaan.

Start de Windows 10/11 installatie van de USB
Kies indien nodig Windows Pro
Verwijder alle partities op de HDD/SSD.
Kies dan volgende, Windows zal zelf de juiste partities aanmaken en de installatie voltooien

Eventueel:
Google: Windows 11 installeren met lokaal account

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 14:58
Je kan de Windows 11 Media Creation Tool gebruiken om een setup te downloaden. Volgens mij zit de Windows key tegenwoordig in de BIOS ingebouwd, dus die zou hij automatisch moeten pakken denk ik?

[ Voor 28% gewijzigd door urk_forever op 27-09-2024 15:05 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat ^ en die dan op een USB-stick plaatsen en daarvan booten. Volgens mij is dat (direct na het inschakelen) F8 of F9 op de HP. Je komt dan in het bootmenu en daar kun je de USB-stick kiezen als boot device. Dan start de setup.

offtopic:
Je hebt 4 posts en 4 topics... Het zou wel leuk zijn als je even terugkomt in je topics, als er gereageerd is, @Maurizi-yo. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 27-09-2024 15:36 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurizi-yo
AH! Geweldig URK_FOREVER en ROOM42. Ik ga het zo proberen!

Maar ik moet dan dus ook een licentie-key hebben. Waar kan ik zoiets betrouwbaar+legaal kopen? Hebben jullie enige ervaring hiermee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik zou het eerst zonder key proberen. Grote kans dat deze al in de bios zit (even checken welke editie er standaard bij de laptop kwam, ik verwacht Home). Anders kun je inderdaad gewoon eentje uit de pricewatch kiezen. Of direct upgraden naar Linux, natuurlijk! O+ O+

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:55
Room42 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:41:
Ik zou het eerst zonder key proberen. Grote kans dat deze al in de bios zit (even checken welke editie er standaard bij de laptop kwam, ik verwacht Home). Anders kun je inderdaad gewoon eentje uit de pricewatch kiezen. Of direct upgraden naar Linux, natuurlijk! O+ O+
Een ZBook is 99% zeker een Windows 10/11 Pro

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
skelleniels schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:43:
[...]

Een ZBook is 99% zeker een Windows 10/11 Pro
Ik zie het, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizi-yo
@Room42 Key in de BIOS??? Waar vind ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22
Hoef je niks voor te doen, de Windows setup vindt 'm automatisch.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:46
Maurizi-yo schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 18:32:
Key in de BIOS??? Waar vind ik die?
Normaal gesproken wordt bij HP systemen de juiste Windows versie/licentie automatisch gedetecteerd tijdens de Windows installatie.
Je hoeft dan zelf niets in te vullen en/of kan het invullen van de productie code overslaan.

Start de Windows 10/11 installatie van de USB
Kies indien nodig Windows Pro
Verwijder alle partities op de HDD/SSD.
Kies dan volgende, Windows zal zelf de juiste partities aanmaken en de installatie voltooien

Eventueel:
Google: Windows 11 installeren met lokaal account

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurizi-yo
Mensen,
Ik ben eventjes uit de running geweest, maar wil jullie toch nog even laten weten dat het is gelukt met jullie tips!
De laptop loopt als de brandweer!!

Thanks mensen: GREAT HELP!
Pagina: 1