Monitorsteun of hele nieuwe monitor?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdFury2020
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Op dit moment heb ik twee AOC monitoren aan één beugel hangen. Beugel is weer gemonteerd aan een arm met gasveer. Deze constructie is alleen zo zwaar, dat de schermen al meerdere keren naar beneden zijn gekomen.

Ik overweeg om deze twee schermen op één monitorvoet te zetten via een vesa montage, misschien zelfs een tv steun te gebruiken maar ik weet niet of 100x100 vesa op een tv steun gezet kan worden.

Ik heb toch de ruimte voor een monitor voet, dus een ramp is het niet.

Een andere overweging is een ultra wide, 1440p met pbp aanschaffen, maar mijn huidige schermen voldoen in principe nog wel.

Mijn vraag is dus eigenlijk: Is wat ik wil met die monitor voet haalbaar en het waard om te investeren of zou dit goedkoop duurkoop zijn en kan ik beter 200 meer uitgeven voor een complete nieuwe monitor?

En welke monitor voet / tv stand raden jullie mij aan? Zoeken op internet laat vooral monitorarmen zien.

Of welke ultrawide zouden jullie mij aanraden? Veel websites laten niet zien of een monitor pbp ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar Componenten koopadvies.

Verder, welke steunen heb je zelf gevonden? En niet onbelangrijk, welke schermen heb je. Afhankelijk van het gewicht kan het een wel en het andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdFury2020
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
br00ky schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:20:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar Componenten koopadvies.

Verder, welke steunen heb je zelf gevonden? En niet onbelangrijk, welke schermen heb je. Afhankelijk van het gewicht kan het een wel en het andere niet.
Oh, sorry. Ja, die had ik denk ik gemist. Ik zat op mijn telefoon in de pauze op het werk.

Het enigste wat ik kon vinden wat een beetje lijkt op wat ik wil is bijvoorbeeld dit:https://www.amazon.nl/ErG...r+stand%2Caps%2C88&sr=8-7

Het jammere daaraan is, is dat je niet zo gemakkelijk in hoogte kan verstellen bijvoorbeeld zoals een ultrawide wel heeft.

Ik heb twee van deze monitoren: uitvoering: AOC Q24V4EA Zwart

Zijn ongeveer 4kg per stuk + de beugel dus het hele pakketje wat zo'n standaard zou moeten ophouden is dan al snel 10-11kg.