franssie schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:33:
[...]
Je mag als consument stelling nemen, ik zou dat doen, met of zonder rechtsbijstand. Dus ja ik ben daar stellig in. Waar dat bepaald word, is wel te vinden maar uiteindelijk aan een rechter om te bepalenwaar die grens precies ligt. Als verkoper geen bewijs kan overleggen van een keuring die plaatsgevonden zou hebben, of zelf zonder toezegging daarvan, lijkt mij dat een lastig verhaal.
Verhaal halen is deel twee, en een afweging of het de moeite waard is, maar dat de oplevering niet aan de huidige eiisen voldoet lijkt mij evident, of ben je van dat laatste een andere mening toegedaan? Dan ben ik juist benieuwd naar jouw onderbouwing.
Samengevat: Het is dus jouw mening en je hebt geen idee waar je het over hebt. (sorry, maar daar komt het wel op neer)
Installaties hoeven helemaal niet aan de huidige eisen te voldoen, installaties moeten voldoen aan de eisen van toen ze zijn gebouwd. En als ze dat doen of een gebrek hebben wat TS zelf op had moeten merken is dat het probleem van TS (Tenzij hij kan bewijzen dat de verkoper hier iets anders over heeft beweerd)
Daarnaast kan het best zijn dat die VR pijp nog prima een aardig tijdje meekan ondanks dat er een HR ketel hangt. TS zegt niets over de staat van de pijp. Tevens kan TS nu geen goedkeuring krijgen voor zijn ketel, maar van de wet hoeft hij dat ook helemaal niet. En is namelijk geen onderhoudsplicht voor CV ketels.
Tevens is het pas sinds vorig jaar verplicht dat als je onderhoud/keuring laat uitvoeren (vrijwillig want geen verplichting) dat dit door een gecertificeerd bedrijf gebeurt. En het is pas sinds afgelopen April dat een ketel na werkzaamheden weer in bedrijf mag worden gezet als ook de gemeenschappelijke rookgasafvoer en verbrandingsluchttoevoer zijn gecontroleerd en veilig bevonden.
Ik kan het echt niet anders zien dan dat TS hier pech heeft. En heb in dit topic nog geen enkele redenatie gezien die mij op andere gedachten brengt.