Blinde deur isoleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jippo00
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39
Hi mede tweakers,

Ik heb een blinde deur die ik wil isoleren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrCbVetotsdFi-CDAdGy9ESuHpk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgj5LcGN4zCRKBA6T1Pjlq3m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivG52mVrScUA5Ihpg7yfe_lDlVo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVsLHuKJo2xUXuwZanrVjGyP.jpg?f=fotoalbum_tile

Achter de deur heb ik 17cm ruimte dus mijn idee was om heel het gat op de vullen met PIR platen en kieren dicht te purren maar ivm vocht/ventilatie heb ik toch wat vragen:
  • Kan ik de PIR platen op de grond zetten of moet ik ze van de grond houden (ivm vocht)?
  • Moet ik een kleine ruimte achter de PIR platen en de binnenmuur houden voor ventilatie?
  • Kan ik alle gaten rondom gewoon dichtpurren?
De spouwmuur zelf is nageissoleerd met wol.

Graag jullie advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:04

orf

Bijzondere constructie :)

Hoe is de binnenzijde van de muur afgewerkt?

Met een Rc waarde van 4,7 voldoe je aan het bouwbesluit voor nieuwbouw. Met 11cm PIR zit je daar al boven. Dan kun je bij de deur de rest van de ruimte gebruiken om de deur te laten ventileren.

Ik zou de onderste centimeters isoleren met XPS. Dat heeft een wat lagere isolatiewaarde, maar is heel goed bestand tegen vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:05
Vermoedelijk een (Rijks)monument waarvan de buitenzijde qua aanzicht niet veranderd mocht worden.
Waar ik werk is dit ook op een paar plekken zo 'opgelost'.
De deur moet (waarschijnlijk) nog wel open en dicht kunnen, vanwege het behoud (schilderwerk om de 10 jaar).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:54
PIR liever niet op de grond want kan niet zo goed tegen vocht, xps wel
je kan strak tegen de bakstenen, niet straks tegen het hout van de deur
pur is redelijk onverwijderbaar, dus als het pand iets van een status heeft dan is pur uit den boze.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jippo00
Het is een oude boerderij waar ze een nieuwe buitenmuur omheen hebben gemetseld om zo een spouwmuur te maken. Om een paar oude elementen te bewaren hebben ze die oude deur in de nieuwe buitenmuur gemaakt, beetje apart inderdaad maar goed. Het is geen monument.

Ik moet dus beginnen met een laagje XPS op de grond, daarop PIR en rondom dichtpurren. De isolatie kan strak tegen de bakstenen en een kier tussen de deur en de isolatie.

Nog andere dingen waar ik op moet letten?
Pagina: 1