Mobo zoekt niet meer naar Primary-devices...

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb wat zitten 'spelen' met een kapotte 10GB schijf, en een 2 GB schijf, die er eerst samen met een 1Gb inzat; ik heb een aantal keer een HDD autodetectie laten uitvoeren.

Maar nu heb ik eden probleem:
Het BIOS zoekt tijdens het opstarten helemaal niet meer de devices op de Primary-IDE-connector af :? . Hij start nu zo:
PNP Init Completed

Detecting HDD Secondary Master... None
Detecting Secondary Slave... CD-ROM 48X/AKU
Terwijl ik toch echt een 2 GB op Prim. Mast. heb zitten. Als ik deze laat detecteren in het BIOS bij HDD autodetection, ziet ie m ook keurig. Maar bij het opstarten doet ie dus nog steeds wat ik hierboven heb gequoted...

Ook heel raar: Als ik een CD-speler (of 2) op de Prim. Connector zet, komt er hetzelfde te staan (behalve dan dat de CD-speler dus nu niet herkend wordt op Sec. Slave. Duh... :P ) maar komt er nog onder te staan:

"Found CDROM"
"Found CDROM"

Dus de Prim. is niet stuk.

Hoe krijg ik mijn BIOS weer zover dat schijven op Prim weer herkent?

Verwijderd

niet in de bios.
op de hdd zelf zitten jumpers.
master, slave enzo |:( :*

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 12 september 2001 17:03 schreef pentium het volgende:
niet in de bios.
op de hdd zelf zitten jumpers.
master, slave enzo |:( :*
|:(
Ik ben geen newbee...
Maakt niet uit hoe ik die jumpers zet, geen enkele setting werkt. (en dan zou BIOS m ook niet herkennen bij HDD autodetection he!!! :P )

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je in het BIOS je primary controller aan staan en de devices op deze controller op auto staan?

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 12 september 2001 17:17 schreef OlafvdSpek het volgende:
Heb je in het BIOS je primary controller aan staan en de devices op deze controller op auto staan?
Oops :+ Schaam, schaam :+ Helemaal overheen gelezen in BIOS... :+ |:(
Deze stond dus op user, best raar eigenlijk dat als ik m helemaal goed handmatig heb ingesteld, dat ie m toch gewoon niet ziet... Nou ja, t werkt weer.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hij ziet hem wel, maar hij toont hem niet. Dat heb ik ook. Een vaste schijf zet ik op user, een schijf die ik vaak verwissel zet ik op auto.
Pagina: 1