SSD 2TB (die niet al te warm wrdt) voor laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• fpsbig
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07 14:57
Beste lezers van het forum

Ik zoek een m2 ssd voor mijn laptop. Ik heb de lenovo legion pro 7i. Ik wil opslag uitbreiden met een 2 tb ssd voornamelijk om games en wat programma's op te installeren. IK heb de best buy guide bekeken en opzich spreekt de lexar nm790 mij wel aan.
Echter in verschillende comments zie ik dat die erg warm kan worden. Is er een SSD die bekend staat dat hij wat cooler blijft zeker aangezien er in de laptop dus geen plek is om heat sinks op de SSd te zetten.

Prijs liefst max 120/130 maar als je voor 2 tientjes meer een veel betere heb dan gaan we niet moeilijk doen.

Snelheid en tests allemaal leuk, maar in praktijk valt dat volgens mij allemaal erg mee, betrouwbaar en niet warm zijn voor mij belangrijker.

Als iemand mooi tips heeft hoor ik het graag, alvast bedankt voor de moeite het bericht te lezen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:55
Heb je in de laptop echt geen plek om er een Akasa heatsink op te plakken?

https://akasa.co.uk/search.php?seed=A-M2HS01-BK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:12

mrc4nl

Procrastinatie expert

fpsbig schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:35:
Echter in verschillende comments zie ik dat die erg warm kan worden. Is er een SSD die bekend staat dat hij wat cooler blijft zeker aangezien er in de laptop dus geen plek is om heat sinks op de SSd te zetten.
Ergens is dat wel een beetje vreemd, aangezien het opgenomen vermogen juist aan de lage kant is. Minder stroomverbruik minder warmte, dus lagere temperaturen ( en ook langere gebruuksduur op accu.) Hij scoort goed in de test op zuinigheid.

Maar goed, volgens de pricewatch zou het opgenomen vermogen van de uitvoering: WD Blue SN580 2TB

Nog wel een stuk lager moeten zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door mrc4nl op 27-09-2024 02:09 ]

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Crucial P2 blijft koel volgens Tweakers.

SK Hynix Gold P31 ook, maar die is in Europa moeilijk verkrijgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fpsbig
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07 14:57
Bedankt voor de reacties. Er is echt geen ruimte voor een heatsink. Maar ik heb wel gelezen dat er in de laptop een cover zit met thermal pads die dan dient als een soort heatsink. Ik ga even kijken naar jullie aangeboden opties. Bedankt voor het meedenken.