Inbouwrolluiken afwerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CR1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:40
Hallo,

Heeft er iemand inbouwrolluiken geplaatst?
Hoe hebben jullie dit binnen afgewerkt?
Je moet toch iets maken om binnen ooit aan de motor te kunnen moest er ooit een motor kapot gaan.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben.

Alle reacties

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:36
Meestal wordt dit tussen de binnenmuur en metselwerk geplaatst. Als je erbij wilt is het vanuit buiten, niet van binnenuit.

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:31
Wij hebben er ook, maar er zijn nog al wat manieren hoe ze gemonteerd kunnen worden. Er is ook best wat te vinden op internet, maar als je gericht tips wilt hebben helpt het wel als je wat verteld over de montage wijze 😉

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:58
Hier zijn ze weggewerkt in een oversteek van de pui. Mocht ik er bij moeten dan kan ik de onderplaat loshalen.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992
Zal morgen eens een foto maken. Alle ideeën zijn dan welkom

[ Voor 3% gewijzigd door CR1992 op 27-09-2024 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:02
Als ze in de binnenruimte zitten dan wordt wordt vaak de muur aan de kopse zijde gelijk getrokken en als een geheel afgewerkt. Je kan er dan vanaf de onderkant nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992
barry86 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:26:
Als ze in de binnenruimte zitten dan wordt wordt vaak de muur aan de kopse zijde gelijk getrokken en als een geheel afgewerkt. Je kan er dan vanaf de onderkant nog bij.
Hoe bedoel je?
Kun je dat dan nog losmaken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRe3NduUHKQdGFSuWke5Zdnxh8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BvH2Nu8PiFVbY78bDyLLpoXF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHsML6MqvLePGRIJtuB52e9IyHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NESfHcNRuzr8Y7mJGrR2GTCb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B28WcyYCEnspFuGZe2Xapp79yAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LIYsfIeyAnfmJbWdzuWtT6EO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NvS_
Zit de opening aan de binnen of buitenkant ?
Houtenlat/ plank strak tegen de zijkant van je rolluik. Gelijk aan de voorkant van je bak, dan pir met gips op gelijk aan je muur of toekomstig stuck werk. Gips met pir vast schroeven aan de zijkanten in de geplaatste plank/ lat.
Dan is het geïsoleerd en moet je er bijzijn dan schroef je het los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992
Binnenkant doe je de motor open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:50
Bij ons is deze bereikbaar vanaf binnen. Kunststof afwerkkap die eraf kan. Daarachter zit wat grijs EPS als isolatie. Nadeel is wel dat er iets meer geluid doordringt dan bij een rolluikbak die geheel buiten zit in onze beleving. Hierbij foto van met kap en eentje van zonder kap (toen heb ik hem van handbediend naar elektrisch ogebouwd)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hW4n7KUJa9LL5BWf0O2ll8bWJrQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWKqw4O4S8WD6OjrIsMZB2Pa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLoBNfko4TOjnEYrGwrNTGV830o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwcBntVxPO6MyVJ50yobKt96.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992
Onno ! schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:56:
Bij ons is deze bereikbaar vanaf binnen. Kunststof afwerkkap die eraf kan. Daarachter zit wat grijs EPS als isolatie. Nadeel is wel dat er iets meer geluid doordringt dan bij een rolluikbak die geheel buiten zit in onze beleving. Hierbij foto van met kap en eentje van zonder kap (toen heb ik hem van handbediend naar elektrisch ogebouwd)
[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe heb je het gemaakt dat het demonteerbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-05 19:25
En de leverancier van de rolluiken heeft daar geen verdere informatie over.

Hoe af te werken?
Hoe onderhoud uitvoeren? (Zelfs met een rolband bediening is dat soms nodig)

30 jaar geleden schuifpui iets naar achter laten plaatsen in de muur zodat er een rolluik boven gemonteerd kon worden.
Toen geldgebrek om dit in te bouwen, nu nog (steeds) geen zin, maar de aanwezige ruimte simpel betimmert met een afdekplaat die iets uit de muur steekt ivm de grootte van de rolluikkast. Schroeven bereikbaar en afwerking van de kast gelijk aan muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:50
CR1992 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:31:
[...]
Hoe heb je het gemaakt dat het demonteerbaar is?
Dat heeft de dakkapel toko zo geleverd. Kreeg er een a4tje bij met instructie voor tussenafstand tussen plafond/stuc zodat de kap er af kan indien nodig. Op de kier ertussen dan een afneembaar (kunststof/houten) pleintje/afdeklat.

Het kunststof systeem lijkt op dat van een kabelgoot of leiding koker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:00
Ik heb dit in ons huis en hier is het helemaal weg gestuct. Erg onhandig want er was deze zomer een motor kapot en ik moest alles dus slopen. Ik heb ervoor gekozen de kap aan de buitenkant open te slijpen om het vanaf buitenaf te vervangen. Niet ideaal, maar minder puinzooi en schade dan van binnenuit.

In jou geval, omdat je toch nog meer moet verbouwen zo te zien ;) zou ik er voor kiezen om een houten betimmering te maken, zodat je er altijd makkelijk bij kan, zoals bij @Onno !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992
DrNizeGuy schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:54:
Ik heb dit in ons huis en hier is het helemaal weg gestuct. Erg onhandig want er was deze zomer een motor kapot en ik moest alles dus slopen. Ik heb ervoor gekozen de kap aan de buitenkant open te slijpen om het vanaf buitenaf te vervangen. Niet ideaal, maar minder puinzooi en schade dan van binnenuit.

In jou geval, omdat je toch nog meer moet verbouwen zo te zien ;) zou ik er voor kiezen om een houten betimmering te maken, zodat je er altijd makkelijk bij kan, zoals bij @Onno !
Ik was ook zoiets aan het denken met zo minimaal mogelijk zichtbare schroeven. Iemand mooie voorbeelden hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NvS_
Magneten 😀
Pagina: 1