Ledstrip(s) glazen keukenkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DoMiNaTiOnZ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-02 14:18
Onze keuken is afgelopen week geplaatst en ik zou in een glazen kast met glazen schappen onder elk van deze 3 schappen een led strip horizontaal aan de achterkant willen maken. Het stopcontact bevind zich onder de kast achter de plint in de muur. De bekabeling kan ik via een klein gaatje achterin de kast omhoog laten lopen.
Ik heb een hue bridge en maak gebruik van Home Assistant, ook wil ik de led strip koppelen aan een bewegingsensor. Kleur strip is een must.

Mijn vraag(vragen) zijn:
Kan ik dit met 1 ledstrip doen of moet dit met 3 losse?
Heb ik een zigbee controller nodig?
Kan elke 'domme ledstrip' aan een slimme controller gekoppeld worden?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
https://www.led24.nl/zigb...U62NR_OjUDSQaAjeVEALw_wcB

Dir product met een strip en doorkoppelen. Volgens mij kan dit werken maar ik zie denk ik iets over het hoofd.

Zou iemand me een suggestie kunnen doen of mij in de goede richting willen helpen?

Alvast bedankt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUrMrw_NtSA56e2Sc5wGofJvl0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lizQE4qSmAChtXVmKQyVjvwG.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat is het doel? Alleen sfeer of moet het ook verlichten? In het tweede geval kan je de strips het best niet achteraan de plank, maar vooraan de planken (nog steeds aan de onderzijde) maken. Anders krijg je een rare schaduw aan de voorzijde van de objecten in plaats van dat deze voorzijden verlicht worden.

[ Voor 16% gewijzigd door TBTL op 26-09-2024 19:21 ]

• DoMiNaTiOnZ
TBTL schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:17:
Wat is het doel? Alleen sfeer of moet het ook verlichten? In het tweede geval kan je de strips het best niet achteraan de plank, maar vooraan de planken (nog steeds aan de onderzijde) maken. Anders krijg je een rare schaduw aan de voorzijde van de objecten in plaats van dat deze voorzijden verlicht worden.
Sfeer, kast gaat alleen gebruikt worden voor glazen, sterke drank en apart servies

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-11 21:25

V-8

Je hebt in de basis nodig:

- 1 LED-strip (die kun je in 3 stukken knippen)
- 1 Zigbee LED-driver (iets zoals je zelf inderdaad al correct linkte!)
De drivers van Gledopto werken met Hue (weet ik uit eigen ervaring), die van Miboxer weet ik niet.

- 1 Voeding (230V AC naar 12 of 24 V DC, vermogen nader te bepalen n.a.v. de gekozen strip)
- Draad
- 3 profielen met clips t.b.v. bevestigen LED-strip op de kast (beter dan plakken, i.v.m. warmteontwikkeling)

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

• DoMiNaTiOnZ
V-8 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:25:
Je hebt in de basis nodig:

- 1 LED-strip (die kun je in 3 stukken knippen)
- 1 Zigbee LED-driver (iets zoals je zelf inderdaad al correct linkte!)
De drivers van Gledopto werken met Hue (weet ik uit eigen ervaring), die van Miboxer weet ik niet.

- 1 Voeding (230V AC naar 12 of 24 V DC, vermogen nader te bepalen n.a.v. de gekozen strip)
- Draad
- 3 profielen met clips t.b.v. bevestigen LED-strip op de kast (beter dan plakken, i.v.m. warmteontwikkeling)
Bedankt voor de opheldering! :)

Wat bedoel je met 'draad'? Om de geknipte kant van de ledstrip door te verbinden?

• V-8

V-8

DoMiNaTiOnZ schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 17:43:
[...]

Bedankt voor de opheldering! :)

Wat bedoel je met 'draad'? Om de geknipte kant van de ledstrip door te verbinden?
Idd, dat bedoel ik. En voor tussen de voeding en de LED-driver.
Als je kunt solderen kun je dat doen, zo niet kun je ook kant-en-klare connectors kopen die je op het uiteinde van de LED-strip kunt bevestigen om ze met elkaar te verbinden.

• DoMiNaTiOnZ
Kan deze ledstrip op de controller van gledopto?
https://nl.aliexpress.com...cd81ec2&afSmartRedirect=y

• V-8

V-8

Nee, voor zover ik weet heeft Gledopto geen drivers die individuele adressering ondersteunen.

Pagina: 1