Toon posts:

ATA33 en ATA100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vraag me af of je veel verschil merkt tussen ATA33 en ATA100. Ik heb nu een samsung 40 GB ATA100 5400 TPM schijf aan dezelfde kabel hangen als mijn oudere Seagate 10 GB ATA33 5400 TPM schijf. Zou de performance beter worden als ik een ATA66 insteekkaart koop en daar mijn ATA33 schijf op gooi, zodat mijn ATA100 schijf zometeen volledig gebruik kan maken van mijn ATA100 controller van het MOBO (ECS K7S5A, die ik dus nog niet heb). Graag wat opheldering.

DARKviper

Verwijderd

Dit is zeker aan te raden lijkt mij. De ATA 100 HD werkt nu maar maximaal op 33mb/s.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dan moet je gaan zoeken in reviews ofzo wat de peak performance van die schijf is (die ata100). als die niet echt boven de 33mbyte/sec uitkomt is het allemaal nog niet zo'n probleem...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:41
Een 5400rpm disk met een sustained transfer rate van 33MB/s of meer? Nee, die zijn er niet. Zo'n kaart is heel makkelijk als je niet meer genoeg IDE aansluitingen hebt, maar om 'm speciaal voor zo'n disk te kopen om de performance lijkt mij nogal een geval van "jammer van de pegels".

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 12 september 2001 17:20 schreef marcell het volgende:
Dit is zeker aan te raden lijkt mij. De ATA 100 HD werkt nu maar maximaal op 33mb/s.
Ja en dan ?
zoals gezegd mag je al heel blij zijn met je schijfje als ie boven de 33mb/s piekt laat staan volhoud

En dan nog maar een 5400rpm ...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

zelfs de allersnelste hdd's van het moment halen amper een constante doorvoerrate van meer dan 33. ATA100 is vooral toekomstgericht, en misschien handig om hoge pieken op te vangen, maar het is het niet waard om je geld aan te hangen
Pagina: 1