Vraag

• anothergenius
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-05 17:32
Hallo tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe tablet voor mijn ouders.
Ze willen graag weer een Android tablet met een grote voorkeur naar Samsung, aangezien ik meer van Apple ben zou ik graag wat hulp willen hebben met de juiste keuze te maken.

Ik zoek een?
Android tablet, het liefst van Samsung

Wat is je budget?
Max €650

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tablet word het meeste gebruikt voor Netflix, Youtube en op het web te surfen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik nog niet echt iets gevonden, prijzen variëren ook zoveel dat ik niet weet wat een goede prijs kwaliteit verhouding is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Tablet is voor mijn ouders, aangezien ik niet echt thuis ben in Android weet ik even niet wat de beste optie is.

Mijn ouders hebben nu een Samsung Galaxy Tab S5e, deze is nu 5 jaar oud en begint heel erg traag te worden en vast te lopen.

Een echte must wat betreft specificaties is er niet zolang de genoemde bezigheden maar uitgevoerd kunnen worden en de tablet er weer een jaar of 5 tegen aan kan gaan.

Alle reacties

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-05 23:20
Ik heb voor familiegebruik een S9FE/S9FE+ gekozen. Lange updates, hoger middensegment met prima features en mooi scherm. Genoeg soorten hoesjes en accessoires beschikbaar.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is de huidige tablet ook al eens naar fabrieksinstellingen gezet?

Voor Netflix en YouTube heb je niet echt een beest van een tablet nodig, dat kunnen ze allemaal wel.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-05 15:27
Je kan ook voor 100 eur een A9 halen op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Samsung Galaxy Tab S9 valt nu ook binnen je budget: product: Samsung Galaxy Tab S9
Dit is veruit de beste Samsung tablet die je binnen het genoemde budget kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
AtomicWing schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:27:
Ik heb voor familiegebruik een S9FE/S9FE+ gekozen. Lange updates, hoger middensegment met prima features en mooi scherm. Genoeg soorten hoesjes en accessoires beschikbaar.
Top, dankjewel ik ga er eens naar kijken!
DaWizza schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:28:
Is de huidige tablet ook al eens naar fabrieksinstellingen gezet?

Voor Netflix en YouTube heb je niet echt een beest van een tablet nodig, dat kunnen ze allemaal wel.
Inderdaad 2x gedaan, na een x aantal weken wordt de tablet weer langzaam en blijft deze soms vast hangen.
SamSid schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:31:
Je kan ook voor 100 eur een A9 halen op marktplaats.
Me ouders hebben het liever nieuw.
RepareerDroid schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:23:
De Samsung Galaxy Tab S9 valt nu ook binnen je budget: product: Samsung Galaxy Tab S9
Dit is veruit de beste Samsung tablet die je binnen het genoemde budget kunt vinden.

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-05 15:27
anothergenius schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:55:
[...]

[...]

Inderdaad 2x gedaan, na een x aantal weken wordt de tablet weer langzaam en blijft deze soms vast hangen.

[...]

Me ouders hebben het liever nieuw.

[...]

Het is ook een nieuwe A9 tablet (nieuw in doos) voor rond de 100 eur. Dit komt omdat de tablet bij een actie van een telefoon is meegegeven. Er zijn mensen die die tablet niet nodig hebben. Vandaar dat er een vloed van die apparaten op marktplaats komen. Als je kijkt voor een gesealde versie met bon erbij. Dan is het nieuw en met dezelfde garantievoorwaarden als wanneer je in de winkel koopt. En voor mate van gebruik van je ouders met de tablet. Voldoet de A9 gewoon. En het is van Samsung. Waarom meer betalen, wanneer het voor je ouders dezelfde ervaring is. Maar goed houdt de economie maar draaiende en ga voor advies van @RepareerDroid. Een van de beste goedkoopste Amoled tablet en courante tablet van Samsung. Top kwaliteit. Maar jij wilt kwaliteit/verhouding....

[ Voor 7% gewijzigd door SamSid op 28-09-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
SamSid schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 09:16:
[...]

Het is ook een nieuwe A9 tablet (nieuw in doos) voor rond de 100 eur. Dit komt omdat de tablet bij een actie van een telefoon is meegegeven. Er zijn mensen die die tablet niet nodig hebben. Vandaar dat er een vloed van die apparaten op marktplaats komen. Als je kijkt voor een gesealde versie met bon erbij. Dan is het nieuw en met dezelfde garantievoorwaarden als wanneer je in de winkel koopt. En voor mate van gebruik van je ouders met de tablet. Voldoet de A9 gewoon. En het is van Samsung. Waarom meer betalen, wanneer het voor je ouders dezelfde ervaring is. Maar goed houdt de economie maar draaiende en ga voor advies van @RepareerDroid. Een van de beste goedkoopste Amoled tablet en courante tablet van Samsung. Top kwaliteit. Maar jij wilt kwaliteit/verhouding....
Een A9 is niet geheel dezelfde ervaring. De S5e heeft een AMOLED scherm terwijl de A9 een matig LCD scherm heeft. Ik denk dat dat een teleurstellende ervaring zou kunnen worden. De S9 is de enige optie met ook een AMOLED scherm. De S9 FE heeft beter LCD scherm dan de A9, dus dat zou op z'n minst een minder opvallende stap terug zijn.
Daarnaast is de A9 een kleinere 8.7" tablet. De A9+ is het model met ongeveer dezelde afmetingen als de S5e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
SamSid schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 09:16:
[...]

Als ik de huidige tablet en de A9 vergelijk hier via Tweakers zie ik dat het wat betreft scherm kwaliteit wel achteruit gaat, zonde om hier op te besparen en achteraf spijt van te hebben.
RepareerDroid schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:50:
[...]
Een A9 is niet geheel dezelfde ervaring. De S5e heeft een AMOLED scherm terwijl de A9 een matig LCD scherm heeft. Ik denk dat dat een teleurstellende ervaring zou kunnen worden. De S9 is de enige optie met ook een AMOLED scherm. De S9 FE heeft beter LCD scherm dan de A9, dus dat zou op z'n minst een minder opvallende stap terug zijn.
Daarnaast is de A9 een kleinere 8.7" tablet. De A9+ is het model met ongeveer dezelde afmetingen als de S5e.
Dit zag ik inderdaad in de vergelijk optie dat het wat betreft scherm kwaliteit toch wel een stap terug is.

Heb mijn ouders de A9, S9 en de S9 FE laten zien en hun voorkeur gaat toch uit naar de S9.
Maar ze willen toch nog even langs bij de Mediamarkt om de S9 FE te bekijken, ze twijfelen toch nog over het scherm. Als ze het toch een fijn scherm vinden besparen ze liever de €300, zo niet wordt het de S9.

Dankjewel voor jullie hulp! :*)
Pagina: 1