Celeron 433 niet hoger dan 540?

Pagina: 1
Acties:

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:34

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Topicstarter
OK voordat mensen me uitlachen om deze proc snelheid...ik kan er mee werken en ben tevreden :)

ik heb dus een Abit BP6 mobo, Dual Celeron
daar zitten dus ook 2 Celerons in, die normaal op 433MHz werken.
aangezien de multiplier locked is, kan ik enkel overklokken met m'n FSB...maar hoger dan FSB @ 83MHZ --> Celeron 433 @ 540MHz krijg ik em niet, standaard is de VCore 2.00, staat nu op 2.20 en naar het max van 2.30 halen heeft geen zin, haal hooguit 553 (FSB op 85) maar dat is niet zo stabiel...Unreal trekt het niet zo goed meer na een minuut of 15...
geheugen moet tot 133 kunnen, CAS staat op 3...ik weet niks meer...
kan dit aan mn videokaart liggen: Matrox Millennium G400-SH 16Mb SDRAM?

iemand een id?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

* jep 's 433 draait op 540, en weet dat hij op 640 kan (de mijne), verder heb ik er geen ruk verstand van :+

Verwijderd

Denk niet dat je die hoger krijgt. Het is nog de oude Mendocino core, dus de nieuwere Celeron met Coppermine core kunnen wel heel veel hoger als deze. :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Tja, het kan (heel goed) zijn dat je proc's gewoon niet hoger willen..

Maar als je hoger dan die 83 gaat zitten (bp6 kan zo'n beetje elke freq instellen), misschien dat het gaat zodra je AGP devider van 1/2 naar 1/3 gaat..

En anders is het gewoon een kwestie van pech!
Denk niet dat je die hoger krijgt. Het is nog de oude Mendocino core, dus de nieuwere Celeron met Coppermine core kunnen wel heel veel hoger als deze.
Dat wel, maar een coppermine celly past niet zomaar op een BP6.. En dual coppermine celly's gaat al helemaal nooit werken!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:34

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd, om de AGP Divider naar 1/3 te krijgen. Moet dan de FSB naar min. 92 opkrikken en dan zou m'n proc op 598 gaan lopen en dan boot ie niet eens meer :(

ben bang dat ie idd niet hoger gaat...
maar ach op de meeste lan party's trek ik al genoeg bekijks...

standaardvraag: huh? waarom heb je 2 koelers in je kast?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"