Online archive Outlook lange responstijd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 13:46
Wij hebben een 500Mbit Duplex lijn voor een site met ongeveer 25 werknemers.
Regelmatig krijg ik klachten van mensen die veel in Outlook moeten werken dat de Online Archive zo lang duurt.

Het is een persoonlijke online archive (dus niet gedeeld) die ongeveer 42GB groot is.
Cached Exchange mode wordt gebruikt.
Het navigeren van online archive, zoeken vd mail, openen vd mail (9 MB door toegevoegde foto's) en dan zo'n foto openen duurt 45 seconden.

Wat ik dan zie in de router is dat de lijn op het moment van deze test 18Mbit wordt gebruikt.
Waarom is dit zo laag? We hebben 500Mbit, en toch wordt deze voor +- 4% gebruikt.
Waar ligt de bottleneck? Kan dit verbeterd worden?

In de OWA is er veel minder probleem maar dit ziet er anders uit en heeft net wat minder functionaliteit dan Outlook dus een echte aanrader is dit niet.

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Welke versie van Outlook wordt er gebruikt? Niet alle versies worden ondersteund namelijk.

Zie https://learn.microsoft.c...ails?tabs=Client-features

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Een archief is geen actieve mailbox en zal in principe op tragere storage opgeslagen worden. Het archief wordt ook niet lokaal gesynced, en maar goed ook want een OST bestand kan maximaal 50GB aan, waar je over zou gaan met je archief. Als er mails of folders zijn die ze regelmatig nodig hebben, dan moet men overwegen deze terug in de primaire mailbox te importeren.

De traagheid komt dan ook vooral doordat alles individueel online opgevraagd moet worden, en de klassieke Outlook is daar altijd al slecht in geweest. Dit is 1 van de punten die in de nieuwe Outlook, alsook in OWA wat in essentie hetzelfde is, een stuk beter gaat.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 13:46
Wylana schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:04:
Welke versie van Outlook wordt er gebruikt? Niet alle versies worden ondersteund namelijk.

Zie https://learn.microsoft.c...ails?tabs=Client-features
Is Microsoft 365, versie 2402 momenteel. Het wordt zeker ondersteund, het is gewoon erg traag.

Ik vroeg me af of dit bij andere bedrijven ook zo is.