Vraag

• Erates
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-05 10:45
Hey,

Een kleine 2 weken geleden een PG34WCDM gekocht. Werkt best goed en enkele dagen geleden ter beveiliging de proximity feature op gezet. (Dat het scherm uit valt als er niets voor staat/zit)

Daarnet ging ik even weg van m'n scherm, kwam terug en het scherm springt niet meer terug aan. Het is aangesloten via de meegeleverde USB-C kabel op een Dell (met Ubuntu). De laptop toont wel dat er een scherm is aangesloten en geeft het juiste type van scherm weer.
Hetzelfde met een Macbook.

Ik merk op dat het logo aan de voorkant niet oplicht (is normaal altijd verlicht) en het pixel grid op de achterkant brand ook niet.
De laptop krijgt wel stroom en laadt ook op met die kabel.

Help/support maakt me niet veel wijzer. Is er iets dat ik kan doen, zijn er nog mensen met dezelfde ervaring?
Scherm terug sturen?

Thanks!

Alle reacties

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Monitor al langere tijd helemaal van de netstroom afgehaald en ook alle kabels losgehaald?
Ook de net-adapter zelf dan helemaal afkoppelen van het lichtnet en eventueel nameten als je een multimeter hebt?

Google: ASUS Swift Monitor No Display

• Erates
Yes, allemaal al gedaan.

Power brick geeft 20,2V (zou 20 moeten zijn dus da's OK)
Ook laadt een laptop op als die is aangesloten. Dus stroom is het probleem niet.

Ook al scherm volledig los gekoppeld en dan de power knop 40 seconden in gehouden.
Voorlopig werkt niets.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Dan houd het wel op natuurlijk.
Net zoals hier dus:
Asus Forum: ROG Swift PG27AQDM OLED Display not showing anything

Maar blijkbaar toch wel een vaker voorkomend probleem bij die Asus monitoren als ik de reacties lees bij dit filmpje?

How to Fix ASUS Gaming Monitor | No Power | Not working after Power Spike

• Erates
Ik vrees voorlopig ook dat enkel een RMA aanvragen gaat werken.

De issue die in de video zou voorkomen kan bij mij volgens mij niet, aangezien de laptop wel oplaadt als hij ingeplugd is.