Ubikey, wat is het nut?

Pagina: 1
Acties:
  • 720 views

• ThomasBHJensen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-06 13:33
Onlangs in een impulsaankoop 2 ubikeys gekocht. Altijd leuk om nieuwe dingen uit te proberen.

Wat ik echter niet begrijp is het volgende:

Op mijn desktop stel ik de ubikey in als 2FA-methode voor mijn e-mail. Werkt prima en voegt een mooie extra beveiligingslaag toe. Echter, op mijn telefoon kan ik nog gewoon in mijn mail zonder tussenkomst van de ubikey. En op andere apparaten (laptop, andere desktop, etc.) kom ik ook gewoon in mijn e-mail zonder de ubikey.

Op deze manier voegt de ubikey m.i. weinig toe. Erger nog, iemand anders die zou inloggen met mijn gegevens kan er zo in en ik moet de ubikey tevoorschijn halen ;-)

Zou het niet zo moeten zijn dat de ubikey altijd vereist is om in te loggen, onafhankelijk van het apparaat waarop wordt ingelogd?

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:43
Je had niet gezien dat er al een topic is geopend paar dagen geleden met bijna dezelfde vraag?

De apparaten waar je gewoon nog zonder key in kan hebben lopende sessies. Daarvoor is eenmalig het gebruik van de 2FA nodig en daarna pas als de sessie word beëindigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Citroentjuh schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:41:
Je had niet gezien dat er al een topic is geopend paar dagen geleden met bijna dezelfde vraag?
Link dan?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-06 15:45
Ik denk dat je Yubikey bedoelt en niet Ubikey.

Je kan de Yubikey ook gebruiken voor OTP en passkeys

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-06 19:31

My favorite programming language is solder.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Laten we het inderdaad bij 1 topic houden. We kunnen verder in Waarom een YubiKey veilig het niet je enige 2FA methode is?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.