Toon posts:

[VB] Usercontrol problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is (vind ik) een best kl*te probleem ;(

Ik wil dus dat ik met ctlBlaat.Property(0).Caption op kan halen, maar ik wil ook een ctlBlaat.Property.Add hebben, hoe doe ik dit?

Dus bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
   lID = ctlBlaat.Property(0).CompID
   If lID < 2 Then
     ctlBlaat.Property.Add lID + 1
   End If

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 07:57
Als "Property" een Collection is, moet je toch al een heel eind kunnen komen?

Verwijderd

:? ontgaat me volledig allemaal maar: Het property property is zover is weet geen standaard property (wow geweldige zin dit) dus wat er ook gebeurd je hebt de source dus leef je uit? als er geen property add in zit, dan maak je 'm?!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 16:52 schreef Yarvieh het volgende:
:? ontgaat me volledig allemaal maar: Het property property is zover is weet geen standaard property (wow geweldige zin dit) dus wat er ook gebeurd je hebt de source dus leef je uit? als er geen property add in zit, dan maak je 'm?!
Ja, maar hoe haal je die tekst er uit? met die ctlBlaat.Property(0).Caption ???

Er staat ook bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 16:48 schreef MarcKonings het volgende:
Als "Property" een Collection is, moet je toch al een heel eind kunnen komen?
hoe bedoel je dat?

Verwijderd

ik snap echt geen ruk van je vraag (doe es wat beter je best zeg)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private mStrCaption As String

Property Get Caption() As String
    Caption = mStrCaption
End Property

Property Let Caption(strNewCaption As String)
    mStrCaption = strNewCaption
End Property

Zoek je zoiets? :?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02

Crazy D

I think we should take a look.

Uhmmm kun je met een collection-class vrij makkelijk doen.
Eerst ff een gewone class maken waarin de waardes voor 1 item staan. (dus bv 2 properties, ID en Tekst)

Vervolgens ff met de class builder wizard een collection-class maken, met als base class die ene class.

En vervolgens kun je de collection-class als property gebruiken in je usercontrol.

Helaas bouwt VB er geen "Exists" property in (in die collection class) dus krijg je een error als je een item probeert op te vragen die niet bestaat, maar ik neem aan dat je zelf wel weet hoe je dat kan afhandelen.

Als m'n uitleg niet zo duidelijk is (wat me niets verbaast) wil ik vanavond als ik thuis ben wel een voorbeeldje bakken van wat ik bedoel.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 17:04 schreef CrazyD_at_work het volgende:
Uhmmm kun je met een collection-class vrij makkelijk doen.
Eerst ff een gewone class maken waarin de waardes voor 1 item staan. (dus bv 2 properties, ID en Tekst)

Vervolgens ff met de class builder wizard een collection-class maken, met als base class die ene class.

En vervolgens kun je de collection-class als property gebruiken in je usercontrol.

Helaas bouwt VB er geen "Exists" property in (in die collection class) dus krijg je een error als je een item probeert op te vragen die niet bestaat, maar ik neem aan dat je zelf wel weet hoe je dat kan afhandelen.

Als m'n uitleg niet zo duidelijk is (wat me niets verbaast) wil ik vanavond als ik thuis ben wel een voorbeeldje bakken van wat ik bedoel.
Ok, tnx, ik zal ff kijken, en anders vraag ik wel ff verder... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hij doet het!!! Tnx!!!!

/me is weer :)

Verwijderd

Topicstarter
Alleen nu nog met een usercontrol, probeer het al om te zetten, maar hij wil nie... :'(

[Edit]
Of w8, ik zie het al, dom van mij |:(

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02

Crazy D

I think we should take a look.

Uhmm...
code:
1
2
3
Property Get MijnCollectionClass() As CCollectionClass
    Set MijnCollectionClass = m_Collclass
End Property

En .Add ed. via de collection-class die je via Get krijgt laten lopen.
Kun je eventueel nog in je usercontrol een Friend functie maken die, mits de class in hetzelfde project hangt als de control wel aan te roepen is vanuit de class maar niet vanuit de form-code (mits de control als aparte ocx gecompiled wordt), en op die manier kun je dan weer in je usercontrol "weten" wanneer een item verwijdert,toegevoegt of gewijzigt wordt.
Maar of je dat allemaal nodig hebt is een beetje afhankelijk van wat voor control het is, en wat de control met de waardes in de class doet.

Hmmm da's niet zo duidelijk he? Ik geloof dat ik toe ben aan een cursusje "hoe leg ik mensen iets uit op een begrijpelijke manier" :)

[edit]
oh gelukkig, dom van jou :+ hoef ik dan toch nog geen cursus te gaan volgen? :)

Exact expert nodig?

Pagina: 1