Waar kan ik goede laptop accu's kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L374LBULLSH1T
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb recentelijk 2 accu's gekocht bij accu123 voor HP elitebooks.

De eerste batterij was onder de geadverteerde capaciteit en heeft ook nog eens een batterijconditie van 70%. De tweede batterij zit op 60% batterijconditie. |:( Beide accu's zijn slechter dan de 5 jaar oude originele accu's, dus ze gaan gelijk retour.

Weet iemand waar ik wel goede accu's kan kopen?

Alle reacties

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-05 18:46
Ik zal dit volgen want ik heb tot nu toe ook altijd slechte ervaringen, ook met bijvoorbeeld een webschop die vergelijkbare naam heeft met het Nederlandse woord "subtiel" (webshop namen mag men niet noemen indien niet relevant).

Bij een "viad....s" winkel heb ik nog nooit besteld, iemand ervaringen daar met accu's?
Het lijkt wel alsof aftermarket accu's die even-goed-of-beter zijn dan af fabriek erg lastig te vinden zijn, daar baal ik ook echt van.

Ik vermijd sowieso webshops zonder Europees (NL of DE of BE of PL) nummer, of met onbereikbare nummers, of met algemene voorwaarden zonder adres of een adres buiten EU, voor het geval iemand zich dat afvraagt.

NogEenEdit: Verder ben ik gewoon bereid te betalen voor een echte/originele accu, maar die zijn vaak/nooit te vinden (iig is het mij nog nooit gelukt, zowel niet voor 2 laptops die ik had, en ook niet voor mijn headset van SteelSeries).

[ Voor 50% gewijzigd door grasmanek94 op 26-09-2024 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L374LBULLSH1T
update:

Ik heb de accu's geretourneerd en accu123 heeft het netjes afgehandeld. Dus ondanks de slechte accu's toch 5/5 service.

Vervolgens heb ik een accu bij ViaDennis gekocht, maar helaas ervaar ik opnieuw problemen. De batterijconditie van de accu bedraagt slechts 80%, en de laptop start niet op zonder eerst de oplader aan te sluiten, ook al is de accu volledig opgeladen.

Dus ik laat het maar voor wat het is en ga verder met de oude accu's. Mocht er een betrouwbare bron zijn waar ik goede accu’s kan aanschaffen, dan hoor ik dit graag.

Hartelijk dank voor het lezen en voor eventuele suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Hoe meet je de capaciteit van de accu's? Ik heb zelf gemerkt dat de battery check in HP Support Assistant andere waardes aangeeft dan andere tools.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L374LBULLSH1T
Ik gebruik command prompt, powercfg/batteryreport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:38
Ik geloof niet dat een stukje software van een OS met hardware die op het mobo zit je accu fatsoenlijk kan testen, je zult daarvoor toch echt een accu tester moeten hebben.
Het kan zo maar zijn dat je prima accu's retour hebt gestuurd of heb je ze ook uit geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik heb een accu voor een Thinkpad laptop gekocht van het merk Kingsener op Amazon, hier zitten Sanyo cellen in volgens de informatie. Werkt prima.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:15

MsG

Forumzwerver

Soms zijn het ook gewoon accu's die al jaren niet meer worden gemaakt, en dan automatisch oude stock zijn. Met Amazon ook al eens gehad. Gelukkig keurig retour kunnen doen, maar het kost toch elke keer weer plakband :-P. AliExpress is vaak ook een beetje hit or miss, en met al die meerkosten tegenwoordig soms zelfs duurder dan een lokale shop.

Gaat het in jouw geval om courante elite Books of om al best oudere laptopmodellen?

[ Voor 11% gewijzigd door MsG op 12-10-2024 09:22 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1