Zelf PC-knop maken met schakelaar van de bouwmarkt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zit met een probleem in mijn maag en dat is dat ik de powerknop van de pc ergens anders wil monteren. Nu zit ik wel naar die kant-en-klare externe power buttons te kijken, maar die zinnen mijn niet zo. Ik heb qua looks liever een soort opbouw-schakelaar die je ook bij de bouwmarkt kunt krijgen.

Draad lijkt me niet echt een probleem (gewoon een signaalkabel kopen), en die connectors op de mobo heten toch DuPont-connectors met setjes die je los kunt kopen?

Zit ik nog met de schakelaar, zou een drukvlakschakelaar werken? Help 8)7

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Er is maar kort contact nodig om de pc te laten opstarten, bij blijvend contact schakelt die weer uit.

Een drukvlakschakelaar werkt prima. Ben wel benieuwd hoe lang je de kabels wil maken en of het dan nog werkt.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• Blaze85
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:23:
Er is maar kort contact nodig om de pc te laten opstarten, bij blijvend contact schakelt die weer uit.

Een drukvlakschakelaar werkt prima. Ben wel benieuwd hoe lang je de kabels wil maken en of het dan nog werkt.
Maximaal een meter of 2, zou dat een probleem zijn?

[ Voor 69% gewijzigd door Blaze85 op 25-09-2024 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:07
Blaze85 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:31:
[...]

Maximaal een meter of 2, zou dat een probleem zijn?
Nee hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Ik ben al iets wijzer geworden, ik heb vermoedelijk een 'impulsdrukker' nodig, zo werkt een deurbel ook namelijk :) Ik zou bij wijze van spreken ook een deurbel kunnen installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

yep, meer is niet nodig.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5tYMaEGEyMf2nZDwEny02pk3o4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZWwReQi8Pod1cYd695RNgp4.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is mijn aan en reset voor mijn pc.
Idd een pulsdrukker

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-05 18:18
CodeCaster schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:23:

Ik heb (dunne ADSL) kabels van 5m~, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0I668QqGxwHsuknYhIlJJkRuF8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZkFJc9F0D49Z0dwfwIPtKIGb.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4AHmqxdACGmMipAQcg-znC05Os=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYGOAQdz24x8NVq5nNuy34xd.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe ik de Jung impulsdrukker moet aansluiten? Ik zie wel N-staan (blauw dus), maar wat betekent >UF<? Wat moet ik met die 2 zwarte lipjes doen?
En zijn die koperen schroefgaatjes nog ergens goed voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

heuveltje

KoelkastFilosoof

de 2 draden op je mobo verbinden met die 2 zwarte draadingangen.
die schroefbussen zijn denk ik om de bovenliggende sierplaat mee vast te schroeven

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
heuveltje schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:04:
de 2 draden op je mobo verbinden met die 2 zwarte draadingangen.
die schroefbussen zijn denk ik om de bovenliggende sierplaat mee vast te schroeven
Aha, in ieder geval 1 mysterie opgelost.
Zit ik nog met een ander ding: Aan de zijkant zitten aan beide kanten 2 gaatjes bij die zwarte lipjes. Ik neem aan dat die zwarte lipjes bedoeld zijn om de koperen klemmetjes open te veren om de draad vervolgens te klemmen? Zwarte lipjes moet je indrukken neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

heuveltje

KoelkastFilosoof

Moeilijk om uit je beschrijving op te maken wat je bedoelt. elke schakelaar doet dat net wat anders Meestal leggen die dingen zichzelf wel uit :P
Let wel dat dit soort schakelaars gemaakt zijn voor 1.5mm2 dikke installatie kabels, niet voor kleine stekkertjes, mogelijk dat je daarom niet meteen begrijpt hoe het werkt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:14
Jij wilt gewoon deze: https://www.aliexpress.com/item/1005007429957168.html

Hier nog met wat langere kabel ook: https://www.aliexpress.com/item/1005006065352962.html

Beide met powerled zelfs.

[ Voor 45% gewijzigd door pennywiser op 10-10-2024 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:00
Even geheel out of the box, maar veel moederborden ondersteunen bijvoorbeeld opstarten als een specifieke (of uberhaupt een) knop van het toetsenbord ingedrukt wordt.

Enerzijds natuurlijk niet toepasbaar bij scenario's zoals een servertje in de kruipruimte, maar voor een normale PC die gewoon wat onhandig ver is weggewerkt allicht een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
heuveltje schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:35:
Moeilijk om uit je beschrijving op te maken wat je bedoelt. elke schakelaar doet dat net wat anders Meestal leggen die dingen zichzelf wel uit :P
Let wel dat dit soort schakelaars gemaakt zijn voor 1.5mm2 dikke installatie kabels, niet voor kleine stekkertjes, mogelijk dat je daarom niet meteen begrijpt hoe het werkt.
Ik heb het al uitgezocht. Ik had even een DuPont-pinnetje gebruikt, en die zwarte plastic klepjes zijn idd bedoeld om de interne klem open te drukken. Aan de zijkant zitten 2 gaatjes elk in, waarschijnlijk is het 2e gat bedoeld om een ander iets door te verbinden als dat nodig is. Bedankt voor de hulp _/-\o_
Bestwel lelijk... maar bedankt voor de tip :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1