Advies stopcontact buiten

Pagina: 1
Acties:

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Binnenkort wordt er een nieuwe robotmaaier bij ons geïnstalleerd. Helaas moet deze op het gras staan, waardoor de huidige plek onder een struik, waar de oude (kapotte) maaier stond, niet meer geschikt is. We hebben besloten de nieuwe maaier helemaal achter in de tuin te plaatsen, en ik overweeg om daar meteen een (dubbel) stopcontact aan te laten leggen, in plaats van alleen het maaistation van stroom te voorzien.

Aangezien er kleine kinderen in de tuin spelen, ben ik op zoek naar een (dubbel) stopcontact dat niet alleen waterdicht, maar ook kindveilig is. Een snelle zoekopdracht op Google leidde me naar dit product, maar ik vraag me af of er misschien betere opties zijn. (deze lijkt ook maar beperkt kindvriendelijk)

Kan iemand me adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:50
Een gewoon spatwaterdicht stopcontact met kinderbeveiliging? Die zijn overal verkrijgbaar.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat is een "kindvriendelijk" stopcontact? Eentje waar de stekker makkelijk in en uit gaat? Een waar een glas drinken overheen mag? Of eentje waarbij de stroom alleen maar een beetje kriebelt?

Ik heb me er nog nooit in verdiept, maar zou afhankelijk van de leeftijd van de kinderen op zoek gaan naar iets waar een hangslot op kan. Qua stopcontact dan, een bench is niet algemeen geaccepteerd.

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 25-09-2024 21:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02
Justin_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:47:
Binnenkort wordt er een nieuwe robotmaaier bij ons geïnstalleerd. Helaas moet deze op het gras staan, waardoor de huidige plek onder een struik, waar de oude (kapotte) maaier stond, niet meer geschikt is. We hebben besloten de nieuwe maaier helemaal achter in de tuin te plaatsen, en ik overweeg om daar meteen een (dubbel) stopcontact aan te laten leggen, in plaats van alleen het maaistation van stroom te voorzien.

Aangezien er kleine kinderen in de tuin spelen, ben ik op zoek naar een (dubbel) stopcontact dat niet alleen waterdicht, maar ook kindveilig is. Een snelle zoekopdracht op Google leidde me naar dit product, maar ik vraag me af of er misschien betere opties zijn. (deze lijkt ook maar beperkt kindvriendelijk)

Kan iemand me adviseren?
Eerste advies is om dit soort Chinese groep van anonieme verkoper via Amazon niet te kopen.

Product heeft een matig ontwerp. CE markering klopt niet.

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
https://www.hornbach.nl/p...AhffFb4bOD-xoCBcAQAvD_BwE

Of 't stopcontact geschakeld maken vanaf binnen?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02
Er zijn contactdozen voor buiten met een slotje (bv van Gira, van Hornbach heeft slechte review). Die gebruik je niet voor kindveiligheid meestal maar voor oneigenlijk gebruik.

Voor kindveiligheid zou ik eerder denken aan een normale kindbeveiliging (inzet). Daarbij wel controleren of met een stekker erin dat nog steeds veilig is.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Gewoon zoiets kopen bij je favoriete bouwmarkt:

https://www.karwei.nl/ass...bel-horizontaal/p/B225857

Afbeeldingslocatie: https://static.karwei.nl/dam/561676/123

Kinderbeveiliging kan je er altijd zelf nog in plakken als je dat nodig vind.

:7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 23:14

TeeDee

CQB 241

Je hele inleidende verhaal is niet relevant. Je wil gewoon een "kindvriendelijke" buitenstekker. Zoals @Fiber aangeeft en rol er wat tape omheen ofzo.

Of die ouderwetse inzetstukjes waarbij je je eerst de contacten moet draaien...

[ Voor 21% gewijzigd door TeeDee op 25-09-2024 22:18 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Enforcer
  • Niet online
Zoals al hierboven is aangegeven, gewoon 1tje kopen met een slotje erop. Heb ik ook in de voortuin. Moeilijker hoef je het jezelf niet te maken...

• Justin_
Goed idee met een slotje! Dank allen!
(Die plak dingen geloof ik niet zo in, liggen er meer naast dan dat ze erop geplakt blijven naar mijn idee). Nu nog even eentje zoeken waar je een stekker in kan doen en hem dan op slot !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:50
Justin_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:27:
Goed idee met een slotje! Dank allen!
(Die plak dingen geloof ik niet zo in, liggen er meer naast dan dat ze erop geplakt blijven naar mijn idee). Nu nog even eentje zoeken waar je een stekker in kan doen en hem dan op slot !
Nu ben ik wel benieuwd hoe je dit 'probleem' dan in huis oplost. Je hebt toch niet overal sloten op de WCD's?

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

hesselbeertje schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:31:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd hoe je dit 'probleem' dan in huis oplost. Je hebt toch niet overal sloten op de WCD's?
Net als in de "states": child proofing your home. Zoek t maar op, een hele industrie :|
We slaan door in Nederland.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:21

FreakNL

Well do ya punk?

Je kan gewoon je vingers in/op een WCD steken. Gebeurt niks. Ik heb geen enkele WCD kindvriendelijk gemaakt.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

FreakNL schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:42:
Je kan gewoon je vingers in/op een WCD steken. Gebeurt niks. Ik heb geen enkele WCD kindvriendelijk gemaakt.
Geprobeerd. Past helaas niet met mijn maat vingers... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:21

FreakNL

Well do ya punk?

Ja en daarom is het dus veilig.

Het wordt pas onveilig als je er met rommel/speelgoed in gaat lopen vrotten… Maar mijn wcds zitten op een meter hoog, eer dat ze daar bijkon wist ze allang dat ze eraf moest blijven.

[ Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 25-09-2024 22:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 17:41

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Koop niet zomaar de eerste de beste sencys shit die je tegenkomt. Buitenstopcontacten zijn vrij kritisch, en als je iets fout installeert krijg je aardlek gezeik als het gaat regenen.

Ik heb toevallig goeie ervaringen met de busch jaeger ocean serie. Goede pakkingen, schroefgaten buiten de "droge cel" etc. Gewoon net spul. Maar er zijn ook anderen die prima spul maken hoor.

Besteed ook even aandacht aan de manier waarop de kabel binnenkomt. Het liefst van onder af, zodat het niet via de kabel op/langs de pakking loopt.

[ Voor 7% gewijzigd door AtomicShockwave op 25-09-2024 22:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

FreakNL schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:45:
Ja en daarom is het dus veilig.

Het wordt pas onveilig als je er met rommel/speelgoed in gaat lopen vrotten… Maar mijn wcds zitten op een meter hoog, eer dat ze daar bijkon wist ze allang dat ze eraf moest blijven.
Dit. Ik heb het al vaker aangehaald hier, maar die rubberen tegel mentaliteit snap ik echt niet.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

AtomicShockwave schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:50:
Koop niet zomaar de eerste de beste sencys shit die je tegenkomt. Buitenstopcontacten zijn vrij kritisch, en als je iets fout installeert krijg je aardlek gezeik als het gaat regenen.

Ik heb toevallig goeie ervaringen met de busch jaeger ocean serie. Goede pakkingen, schroefgaten buiten de "droge cel" etc. Gewoon net spul. Maar er zijn ook anderen die prima spul maken hoor.

Besteed ook even aandacht aan de manier waarop de kabel binnenkomt. Het liefst van onder af, zodat het niet via de kabel op/langs de pakking loopt.
Dit heeft toch niks te maken met kindvriendelijke stopcontacten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 17:41

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

TeeDee schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:54:
[...]

Dit heeft toch niks te maken met kindvriendelijke stopcontacten?
Dat klopt. Maar daar was door anderen al op gereageerd. Ik vond dit het aanstippen waard omdat ik al veel ellende heb gezien met die dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Neem gewoon een schakelkastje op een mooi hardhouten paaltje (of bestaande schutting/muur):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0PTcRpQEKL4KK6DmCWa9ikuJtM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ozn7vbrXSuGobUslvUG5qJDu.png?f=user_large
https://www.bol.com/nl/nl...FKjA.4_25.29.ProductImage

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwIPgNMdVdLcR9freddC1A3jPJg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1yelZ7XXGeXiHtSClM8ckFgZ.png?f=user_largehttps://www.bol.com/nl/nl...BA-A_0_21.24.ProductImage

Standaard wcd erin. Kabeltjes via de onderkant, wcd zo hoog mogelijk in het kastje zodat een plasje water geen kwaad kan.. Gaatjes langs de kabels (aan de onderzijde dus) open laten voor condens/vocht. Voor het snoer van de stekker wil je dan waarschijnlijk een sleufje maken. Je kan het daarna groen spuiten, klaar. Qua telecom/installatie/industrieel hangt alles zo buiten. Twee keer per jaar even kijken (tip: transparant deksel) of er geen insectennest in groeit, maar dat zal wel meevallen en kan ook weinig kwaad voor alleen een wcd met stekker erin.

Oja, en let op de maat, ik had een robot met een stevig adapterblok aan de stekker.

En... :) je hebt zo ook met deurtje/sleuteltje, dat is makkelijk als je even de heggenschaar erin wil prikken, met snelsluitingen gaat het ook wel. 4 schroeven is dan al wat omslachtiger, maar wel lekker simpel en voordelig.

[ Voor 46% gewijzigd door jnr24 op 25-09-2024 23:12 ]

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

voegt niks toe

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 26-09-2024 06:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

hesselbeertje schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:31:
De meeste merken schakelmateriaal hebben WCD’s met verhoogde aanraakbeveiliging in het assortiment. Daar is de geleider afgedekt met kunststof dat alleen wegdraait als je iets in beide gaten tegelijk steekt.

Heel subtiel, zie je praktisch niets en merk je niets van, maar een kind kan niet met een breinaald bij een geleider komen.

Ik meen dat dat in Duitsland de standaard uitvoering van WCDs is, maar kan me vergissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justin_
Bedankt voor de reacties. Ik heb het doel wat uitgebreider beschreven om eventueel aanvullend advies te krijgen met betrekking tot de situatie rondom de robotmaaier (zoals jnr24 ook aangeeft).

Wat betreft de stopcontacten binnen: alle stopcontacten (behalve die in de garage, voor zover ik weet) hebben kinderbeveiliging, waardoor je beide pinnen met gelijke druk tegelijk in het stopcontact moet steken om toegang te krijgen tot de contactpunten (https://www.elektramat.nl...ing-alpin-wit-a1520nkiww/).

De installateur van de robotmaaier raadt echter aan om geen buitenstopcontact te gebruiken voor de robotmaaier, omdat de lader beter binnen (bijvoorbeeld in de garage) geplaatst kan worden.

Voor het stopcontact dat ik in de toekomst achter in de tuin wil laten plaatsen, zijn de adviezen die ik heb ontvangen al erg nuttig. Bedankt daarvoor!

[ Voor 37% gewijzigd door Justin_ op 28-09-2024 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-06 22:37
Weet niet hoe groot je tuin is, maar houd ook rekening met spanningsverlies en aderdoorsnede.
Pagina: 1