iPhone 2020 SE US versie

Pagina: 1
Acties:

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:15
Vandaag een refurbished iPhone 2020 SE ontvangen. Apparaat was punt gaaf, maar toen ik verder alles bekeek ontdekte ik dat het een US versie was.
(A2275).
Dat idee stat me tegen, maar heeft dit ook nog echte nadelen?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Zou even checken of de frequenties die deze versie ondersteund ook bij je provider gebruikt worden.

• wjvh
https://www.gsmarena.com/apple_iphone_se_(2020)-10170.php geeft in ieder geval aan dat de 4g banden voor de US en Wereld versie verschillend zijn.

Zie ook https://support.apple.com/nl-nl/108044

Ik wacht ook af wat de leverancier te melden heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door wjvh op 25-09-2024 21:52 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

wjvh schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:48:
https://www.gsmarena.com/apple_iphone_se_(2020)-10170.php geeft in ieder geval aan dat de 4g banden voor de US en Wereld versie verschillend zijn.

Zie ook https://support.apple.com/nl-nl/108044

Ik wacht ook af wat de leverancier te melden heeft.
De leverancier gaat hier niets over melden. Het refurbished netwerk is nu eenmaal zo dat de toestellen uit de hele wereld kunnen komen. De toestellen die wij binnenkrijgen op de zaak komen ook uit de VS, Japan, elders uit Europa etc. Dit is dus normaal.

Als je gegarandeerd een Europees toestel wil zul je helaas nieuw moeten kopen. Zo duur is een nieuwe SE in verhouding ook weer niet.

I reject your reality and substitute my own

• wjvh
nelizmastr schreef op donderdag 26 september 2024 @ 07:48:
[...]

De leverancier gaat hier niets over melden. Het refurbished netwerk is nu eenmaal zo dat de toestellen uit de hele wereld kunnen komen. De toestellen die wij binnenkrijgen op de zaak komen ook uit de VS, Japan, elders uit Europa etc. Dit is dus normaal.

Als je gegarandeerd een Europees toestel wil zul je helaas nieuw moeten kopen. Zo duur is een nieuwe SE in verhouding ook weer niet.
Ik bedoelde te zeggen wat de leverancier zegt over mijn mail hier over.

Maar veel belangrijker: ga ik dit verschil merken?

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
wjvh schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:13:
[...]

Ik bedoelde te zeggen wat de leverancier zegt over mijn mail hier over.

Maar veel belangrijker: ga ik dit verschil merken?
Dat antwoord is al meerdere malen gegeven. Als je kijkt op GSMArena e.d. zie je dat er mogelijk problemen zijn met de 4G netwerk verbindingen. Dat is het enige.
De manier om erachter te komen? Testen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• wjvh
Testen is natuurlijk een optie. Maar je weet natuurlijk nooit of de telefoon het dan overal in Nederland doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvisdehamster
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-08 09:18
We hebben hier ook nog zo'n model gehad en dat was geen probleem in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:44
Ik heb ooit eens jaren terug de eerste SE (2016?) uit de USA voor mijn zus hier in België meegebracht. Zij heeft nooit problemen daarmee gekend tot ze in 2020 op de tweede generatie SE is overgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-10 14:53
Providers in Nederland gebruiken de volgende banden voor 4G: 1, 3, 7, 8, 20, 28, 32 en 38. De US versie van de iPhone SE 2020 ondersteund alle banden, behalve band 28 en 32. Band 28 wordt niet (meer) gebruikt voor 4G, band 32 wel door alle providers. Mijn telefoon (S20 FE) gebruikt bands 32 alleen op plekken waar het bereik niet goed is. In de praktijk zal je daar nauwelijks last van hebben en zal je telefoon overschakelen op andere banden.
Pagina: 1