Vlekken in was na wassen in wasmachine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:54
Bizar, wij hebben precies hetzelfde. Witte, soms gloednieuwe hemden en t-shirts, gooi ze een paar keer in de was en hup, vlekken erin. Het probleem lijkt bij ons iets minder dan bij Matthias: niet die donkere druppels, maar alleen die gestreepte vlekken zoals op zijn onderste afbeelding.
Bosch wasmachine WAYH2742NL uit 2018.
Wij wassen op 30 graden, snel programma ca. 1 uur.
We gebruiken sinds ongeveer 2 jaar van die nieuwe wasmiddeldoekjes van Robijn Stralend Wit. Ik heb het vermoeden dat de klachten toen ook pas begonnen zijn, maar heb e.e.a. nog niet gestructureerd onderzocht. Werk aan de winkel dus. Het wasmiddel lijkt me een goede kanshebber als oorzaak.
@MatthiasG Ik ben benieuwd of jij ondertussen meer info hebt. Welk wasmiddel gebruik je bijvoorbeeld?

Hier onze kleding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDXR-htApUgVMYZPautUwe5_31s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVe4nOgXDZPlIZLyqB3Gnt6w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ECXw78sBHCudsosB-ua9cmu9us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eInyQCj2iY1GyTRlSMBzij0Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasG
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05 15:39
Dit is inderdaad bizar, echter hij staat bij ons nog in de testopstelling bij de buren, wat tot nu toe goed gaat. Echter zijn we bezig met een permanente oplossing. Namelijk de waterleiding omleggen, maar dat kost wat tijd en moeite. ( hierna zitten we niet meer op leiding water )

Toch ben ik ergens nog geneigd om een andere wasmachine aan te sluiten op de bron waar dan vermoedelijk ijzer in zit. Omdat ik het raar blijf vinden.

Maar ook bij jou zie ik een soort slag patroon? dat zie ik bij de wasmachine van mij dus ook.
Het bakje waar je het wasmiddel in doet, zit daar ook een soort bruine/oranje aanslag in?

Blijft toch erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:54
MatthiasG schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:00:
Maar ook bij jou zie ik een soort slag patroon? dat zie ik bij de wasmachine van mij dus ook.
Het bakje waar je het wasmiddel in doet, zit daar ook een soort bruine/oranje aanslag in?
Inderdaad een slag patroon. Maar ik zou het zeker niet als bruin/oranje typeren, eerder lichtbruin/geel. Ik begin nu te twijfelen of we dezelfde klacht hebben, zeker nadat ik zojuist het bakje bekeken heb. Het bakje is schoon maar erboven is het erg vies (zie afb.). Ik zal dat eerst moeten schoonmaken om te kijken of dat mijn probleem oplost. Ik neem aan dat dit bij jou niet zo vies is, gezien je zo'n nieuwe machine hebt? Nb. wij hebben uiteraard de machine ook al op 90 graden gereinigd met vaatwasblok of soda oid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIRsisHd-xiI-wpbxB7oSFLdzBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/inz5OFp48fdRruyIixHNrKKZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dit is gewoon een gevalletje "ik maak nooit de machine schoon".
Dat is gewoon wasmiddelschimmel.

[ Voor 8% gewijzigd door DJMaze op 23-09-2024 21:41 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Even deze reacties na een eigen topic afgesplitst :).

Select * from fish