Goed mp3/flac speler voor persoon met hersen beschadiging

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• atomos
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-05 12:43
Mijn vraag

Voor een vriend van mij, die niet zo lang geleden een hersen beschadiging heeft opgelopen, zoek ik een mp3/flac/wav speler die op netvoeding kan.
Het liefst één speler die niet mee genomen kan worden, makkelijk te bedienen is...
Hij zit in een revalidatie centrum. Handen trillen en vergeet snel handelingen.

Ik zat eerst aan een raspberry pi 4 (met externe HD en luidspreker) denken met een paar knoppen, alleen ik heb daar geen tijd en energie voor om zo iets te bouwen.
Hifi geluid is niet echt nodig.

Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
audio voor demente mensen, deze is te duur geworden voor zijn vrouw.

Tyhanks

Beste antwoord (via atomos op 26-09-2024 17:00)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

atomos schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:37:
[...]

Daar heb ik nog niet naar gezocht of bekeken, wat ik wel weet is dat het een papieren rondslomp gaat geven,
Mijn gemeente is gelukkig niet de armste gemeente van Nederland, :) ook als er gekort gaat worden door de landelijke overheid naar de gemeente toe.
Wat je voorstelde, is zeker een overweging waard om te bespreken met zijn vrouw.
Vraag het ook even na bij het revalidatie centrum, misschien weten zij iets, is hun vakgebied tenslotte.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn er specifieke handelingen die hij nog wel kan of juist niet?

Ik zat eigenlijk vooral gewoon te denken aan een smartspeaker en een Spotify-account.

"Hey Google*, speel muziek van Queen. Hey Google stop de muziek."etc. (*Google, Alexa Siri)
Dat kan je aanvullen met een aantal playlists waarin zijn favoriete liedjes staan.
Of ook "Hey Google, speel Radio10".

[ Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 26-09-2024 02:44 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• atomos
Hij komt, jammer genoeg, ook slecht uit zijn woorden, slissen enzo.
Op zich is dit een heel goed idee, misschien is dit toch een betere oplossing dan een mp3 speler die vast geplakt is op de tafel bij zijn stoel.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

atomos schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:11:
Op zich is dit een heel goed idee, misschien is dit toch een betere oplossing dan een mp3 speler die vast geplakt is op de tafel bij zijn stoel.
Verstaanbaar praten is wel essentieel denk ik. Google heeft ook smarthubs met een scherm. Dan kan je volgens mij touchscreen en spraakassistent combineren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• franssie

franssie

Save the albatross

Een laptop met spotify en dan een streamdeck erop aansluiten?
https://marketplace.elgat...0a-40f3-b186-dbcd122216a2

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• atomos
Te veel knopjes. Hij raakt dan het overzicht kwijt en gaat dan als een ADHD'er knopjes lopen indrukken.

Ik zie dan zijn frustratie.
Wat hij graag wil is country en blues muziek luisteren en zo min mogelijke heisa eromheen.
Ik kan me heel goed voorstellen hoe hij zich voelt dat ding moet muziek afspelen.
Hij heeft thuis veel muziek liggen die we graag op zijn "mp3" speler willen zetten.
liefst met .flac, maar dat zal helemaal niet gaan, denk ik zo of het moet zelfbouw worden met een raspberry pi 4.
En daar heb ik geen energie voor om dat te doen. ik heb hier zo een raspberry pi 4 liggen met behuizing en voeding. Een HDD/SSD voor de boot heb ik ook liggen.

Zo eenvoudig gaat het niet jammer genoeg,

• franssie

franssie

Save the albatross

Een streamdeck mini heeft maar 6 knopjes, maar niets let je om er maar twee te configureren natuurlijk.

En daar gaat gewoon tijd en energie in zitten, je zal toch een minimale maar ook werkbare userinterface moeten bedenken waar hij mee om kan gaan, los van de hardware.
Zelfs een ouderwetse ipod (met draaiwiel) zal wellicht al te complex zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atomos
Een streamdeck mini heeft maar 6 knopjes

Ik zal daar is induiken.
Het is mij wel duidelijk geworden dat het complexer is dan ik eerst dacht.

Ik zal ook van de week kijken of we, met een paar anderen, iets kunnen beteken voor zijn vrouw en dan zo een speler voor oudere/demente mensen kopen.

• franssie

franssie

Save the albatross

Heb je een link naar die speler die je al gevonden had? Daar valt wellicht al een userinterface uit te destilleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atomos
franssie schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:14:
Heb je een link naar die speler die je al gevonden had? Daar valt wellicht al een userinterface uit te destilleren.
ik zat zelf aan de. https://www.oer-audio.nl/OER-Muziekspeler-Dementie te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

atomos schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:11:
In dat geval niet voor Google gaan, die heeft al moeite met snappen wat je wil als je heel duidelijk praat en skipt vaak gewoon hele instructies waardoor je tóch je telefoon erbij moet pakken.

Ik zou ook ver wegblijven van zelfbouwopties zoals iets samengehackt met Stream Decks, dat werkt allemaal prima als je het zelf gebouwd hebt maar iemand die moeite heeft met motoriek en geen kennis van hoe het in elkaar steekt kan ook helemaal niks als die vastloopt.

Misschien kijken naar een ouderwetse boombox met USB aansluiting ofzo? Lijkt me handiger dan een MP3 speler

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Oon schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:21:
[...]

In dat geval niet voor Google gaan, die heeft al moeite met snappen wat je wil als je heel duidelijk praat en skipt vaak gewoon hele instructies waardoor je tóch je telefoon erbij moet pakken.
Dat ligt toch echt aan jou hoor, slis je zelf? :+
Ik heb hier 0 moeite met google home.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

CrankyGamerOG schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:25:
[...]

Nee, en ik ben ook absoluut niet de enige, zelfs niet op Tweakers: Hey Google “ik begrijp het niet”

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Oon schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:27:
[...]

Nee, en ik ben ook absoluut niet de enige, zelfs niet op Tweakers: Hey Google “ik begrijp het niet”
Dat heeft met de verwerking te maken, niet met de verstaanbaarheid, of wat dat ding verstaat beter gezegd, en dat is waar jij op inhaakte.

[ Voor 5% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-09-2024 14:29 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• atomos
CrankyGamerOG schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:25:
[...]

;) o.a. woordvinding probleem, slissen, onduidelijk praten (waardoor zijn vrouw hem alleen verstaat )
kortom onduidelijk praten,

hmm ik had er vroeger ook wel eens problemen mee, volgens mij kwam dat toen door de alcohol :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Die kan alleen aan, volgende nummer en uit. Dat is wel het minimale. Oh ja en een verborgen volumeknop.
Is zoiets niet via de zorgverzekering of de gemeente te regelen? Er bestaan de gekste potjes.

• atomos
franssie schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:23:
[...]

Die kan alleen aan, volgende nummer en uit. Dat is wel het minimale. Oh ja en een verborgen volumeknop.
Is zoiets niet via de zorgverzekering of de gemeente te regelen? Er bestaan de gekste potjes.
Daar heb ik nog niet naar gezocht of bekeken, wat ik wel weet is dat het een papieren rondslomp gaat geven,
Mijn gemeente is gelukkig niet de armste gemeente van Nederland, :) ook als er gekort gaat worden door de landelijke overheid naar de gemeente toe.
Wat je voorstelde, is zeker een overweging waard om te bespreken met zijn vrouw.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

atomos schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:37:
[...]

Vraag het ook even na bij het revalidatie centrum, misschien weten zij iets, is hun vakgebied tenslotte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atomos
Toppie, thanks.
Pagina: 1