Remeha 40C nadraaitijd aanpassen van SCB-02

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• famdurinck
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 30-09-2024
Beste,

Ik ben in het bezit van een Remeha Calenta 40C, de print SCB-02 heb ik geïnstalleerd en is werkende en wordt gebruikt voor de pomp op de vloerverwarming verdeler (bijverwarming).
Door dat het huis goed is geïsoleerd komt de voer niet goed op temperatuur,
Ik heb in de documentatie gelezen dat de parameters (nadraaitijd) CP040 en CP041 standaard op 1 minuut staat.
Weet iemand hoe ik de nadraaitijd kan aanpassen.

mvg

Alle reacties

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:15
Dus het is een comfortabele temperatuur in huis maar je vindt het vervelend dat je de vloerverwarming niet voelt?

Als jij een goed geïsoleerd huis hebt kan die vloerverwarming nog niet aans aangestaan hebben lijkt mij. Het is net herfst en bij mij is de vloer gewoon nog koud, heel normaal dus. Zodra het echt koud is zul je het wel moeten merken.

Voor het afstellen zou ik de handleiding nakijken, vaak kun je die online wel vinden.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famdurinck
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 30-09-2024
Geachte,

De verwarming is reeds 5 jaar in gebruik, iedere winter komt de vloer niet op de gewenste temperatuur.
Daarom zou ik graag de na draai tijd wat verlengen zodat de vloer wat meer door verwarmt word.
Ik heb Remeha en diverse installateurs aangeschreven echter zonder succes.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Je weet dat de installateur code voor Remeha vaak 0012 is? (Dat je verder het menu in kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:56
Waarom denk je dat alleen het nadraaien van de groeppomp (zonder dat de CV warmte opwekt), je vloer warmer gaat maken?
Als je vloer al 5 jaar niet warm wordt, klopt er iets niet met je systeem (heb je ook radiatoren?) of is je huis wellicht te goed geisoleerd om een aangenaam warme vloer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krissiejj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16-09 20:10
famdurinck schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:41:
Beste,

Ik ben in het bezit van een Remeha Calenta 40C, de print SCB-02 heb ik geïnstalleerd en is werkende en wordt gebruikt voor de pomp op de vloerverwarming verdeler (bijverwarming).
Door dat het huis goed is geïsoleerd komt de voer niet goed op temperatuur,
Ik heb in de documentatie gelezen dat de parameters (nadraaitijd) CP040 en CP041 standaard op 1 minuut staat.
Weet iemand hoe ik de nadraaitijd kan aanpassen.

mvg
Met alleen nadraaitijd verlengen kom je er niet hoor. Als je vloer niet op temperatuur komt dan zou ik eerst je installatie eens nalopen. Sluit bijvoorbeeld elke verdieping af(kranen dicht) zodat alles naar die verdeler gaat. Slinger de thermostaat 3 graden hoger en kijk eens wat er dan gebeurd.

Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 300L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.

Pagina: 1