Ik zat op de site van CDROMland te kijken en ze bieden daar een 120GB Western Digital aan. Alleen, ik kan geen enkele vermelding vinden op de site van WD. Nu laat ik me welliswaar niet zo snel uit het veld slaan, dus ben ik met Copernic op internet gaan zoeken en ik kwam alleen een discussie op StorageReview tegen. Het meeste daar was puur gebaseerd op vermoedens, maar 1 iemand heeft een mailtje gestuurd naar WD, waarop het antwoord kwam dat ze geen grotere schijf dan de 100GB hebben. Is dit nu gebruikelijk, om schijven zo vroeg al te koop aan te bieden? Dat zou dan wel waardeloos zijn. Ik kan dat dan net zo goed: TE KOOP IDE harde schijf, 260GB, 15.00RPM, kost slechts Fl. 2899 (o ja, leverbaar maart 2003)
Verwijderd
Hallo,
Ik vind dat dit ook een soort vorm is van consumentenmisleiding, tenzij er duidelijk bijstaat dat het gaat om een pre-order (en dan daarbij de verwachte leverdatum). Ook moet het mogelijk zijn je order af te kunnen zeggen als deze leverdatum niet gehaald wordt. Als dit niet kan dan zou ik niet in zee gaan met het bedrijf en gewoon wachten tot het product ook echt uit is. Het is zoiezo een aanrader om eerst op de site van de fabrikant te kijken of ze melding maken van het product. Desnoods als je niet zeker van je zaak bent, kun je nog een emailtje sturen naar de verkoper. Ik vind wel dat hier duidelijke wereldwijde richtlijnen moeten komen,
F Schermers
Ik vind dat dit ook een soort vorm is van consumentenmisleiding, tenzij er duidelijk bijstaat dat het gaat om een pre-order (en dan daarbij de verwachte leverdatum). Ook moet het mogelijk zijn je order af te kunnen zeggen als deze leverdatum niet gehaald wordt. Als dit niet kan dan zou ik niet in zee gaan met het bedrijf en gewoon wachten tot het product ook echt uit is. Het is zoiezo een aanrader om eerst op de site van de fabrikant te kijken of ze melding maken van het product. Desnoods als je niet zeker van je zaak bent, kun je nog een emailtje sturen naar de verkoper. Ik vind wel dat hier duidelijke wereldwijde richtlijnen moeten komen,
F Schermers
ja dit gebeurt wel vaker
ook met de duron 1 Ghz
ook met de duron 1 Ghz
Intussen heb ik een mailtje gestuurd met de vraag het een en ander op te helderen... Ik ben benieuwd of ze iets terugsturen. Maar het is inderdaad wel zo dat sommige winkeliers al producten vermelden voordat het product uit is, maar het is dan toch meestal in dat dat soort gevallen dat de fabrikant het product heeft aangekondigd (en dat het product pas maanden daarna in de winkel ligt)?
Vanmorgen een mailtje gekregen van die winkel en ze zeggen dat volgens de leverancier deze schijf elk moment kan binnenkomen. Ze zitten nu op bericht van de leverancier te wachten wanneer dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren, dus ik ben enorm benieuwd!
Zit ik me alleen nog af te vragen hoe iemand een mailtje van WD heeft kunnen krijgen met de mededeling dat deze schijf er nog niet is (en waarom er nergens deze schijf is aangekondigd)....
Zit ik me alleen nog af te vragen hoe iemand een mailtje van WD heeft kunnen krijgen met de mededeling dat deze schijf er nog niet is (en waarom er nergens deze schijf is aangekondigd)....