Brander (Philips) pakt lege cd's niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hallo, ik zit met een nogal irritant probleem. Ik heb net een nieuw pak cd's gekocht (Vivastar) en mijn brander schijnt maar een paar van die cd's te "pakken". Als ik een cd'tje erin doe,
Blijft het "disc-in" lampje knipperen, en hoor ik ongeveer elke 12 seconden een zachte klikje. Het lijkt wel of de cd's overslaan ofzo en dat mijn brander te gevoelig is?

Ik weet verder echt niet wat ik er aan doen moet, maar ik erger me er wel kapot aan. Ik hoop dat iemand snel met een antwoord of misschien zelfs een oplossing komt want ik moet heel nodig een paar cd's branden !!!

Alvast bedankt

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:47

smallboy

N/A

Andere cd's kopen denk. Zullen wel slechte cd'tjes zijn. Je kunt beter bekend merk kopen dan onbekende zooi.

• da_rippah
bij BASF cd'tjes heb ik het ook wel eens gehad (dat zijn toch best goede cd's niet?)

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 14:34
Je kunt een slechte batch gehad hebben. 't Volgende pak BASF zou wel weer goed kunnen werken.

• warp
  • Niet online
Dat deed mijn oude philips 2600 ook vlak voor hij dood ging. Grote kans dat je brander aan het overlijden is :(

• da_rippah
Op woensdag 12 september 2001 18:25 schreef warp het volgende:
Dat deed mijn oude philips 2600 ook vlak voor hij dood ging. Grote kans dat je brander aan het overlijden is :(
hij is nog geen jaar oud:(

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
heb ook een philips brander gehad, en die was altijd erg kritisch op cd's. hij brandde ze ook vaak op een langzamere snelheid. dus betere cd's kopen (platinum vind ik erg goed) en als je een keer een nieuwe writer koopt: geen philips.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 06:23

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Leeftijd boeit niet zo, maar hoe veel je fikt... Ik heb al een brander na 3 maanden gemold, omdat ik te veel bakte... Nu ook weer 1 na 4 maanden :(

webOS all the way!

• JAVA-Doctor
  • Laatst online: 25-05 14:34
Op donderdag 13 september 2001 14:47 schreef da_rippah het volgende:

[..]

Nou, dan heb ik goed nieuws voor je >:)

Je hebt dan nog garantie! :+

• da_rippah
Op donderdag 13 september 2001 14:52 schreef JAVA-Doctor het volgende:

[..]

Nou, dan heb ik goed nieuws voor je >:)

Je hebt dan nog garantie! :+
ik denk niet dat hij kapot is, hij brandt sommige dingen nog wel gewoon

• warp
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 14:47 schreef da_rippah het volgende:
Die van mij was net 1 jaar en een dag oud (dus ook geen garantie meer) :(

Zelfs Philips cd's luste hij niet meer.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Test een paar cdr merken uit. En blijf bij de beste.
Ik denk dat jouw brander niet alle cds lust.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Sommige Philips branders hebben de neiging om enkel Philips CD's te branden. (die overigens van erg goede kwaliteit zijn) Dit is op te lossen door de nieuwste firmware versie te installeren. Ook kan het zijn dat de CD's zo slecht zijn dat de brander er gewoon niets mee kan beginnen. (goedkope merkloze CD's)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Op donderdag 13 september 2001 15:26 schreef Tyrian het volgende:
Sommige Philips branders hebben de neiging om enkel Philips CD's te branden. (die overigens van erg goede kwaliteit zijn) Dit is op te lossen door de nieuwste firmware versie te installeren. Ook kan het zijn dat de CD's zo slecht zijn dat de brander er gewoon niets mee kan beginnen. (goedkope merkloze CD's)
[newbie mode] Wat is firmware en waar kan ik het krijgen? [/newbie mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:31

voz

De echte kenner

Firmware is dedicated software die de brander intern aanstuurt. Nieuwste philips firmware vindt je op www.pcstuff.philips.com -> support&drivers -> downloads -> typ model brander in -> je bent op de download page.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
het is toch eigenlijk gewoon belachelijk dat funprice me die cd's aansmeert, terwijl ze zien, dat als ze ze zelf testen, dat de brander de helft van de cd's niet lust?? AFZETTERS!

volgende keer haal ik wel gewoon een pak MMORE van 25 piek, bespaar ik nog meer dan die k*t vivastars van maar 15 piek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34874

ik brandt al jaren op philips cd's al zo 8 jaar geen probleem mee ander cd wel ik niet teveel uit val alleen merk cd's doen het goed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 10:40 schreef da_rippah het volgende:
het is toch eigenlijk gewoon belachelijk dat funprice me die cd's aansmeert, terwijl ze zien, dat als ze ze zelf testen, dat de brander de helft van de cd's niet lust?? AFZETTERS!

volgende keer haal ik wel gewoon een pak MMORE van 25 piek, bespaar ik nog meer dan die k*t vivastars van maar 15 piek :(
MMore pakt ie ook niet zo lekker hoor... Alhoewel ik dan het wel over RW's van MMore heb. Maar Basf en MMore zijn eigenlijk niet zo heel goed. TDK en Philips zijn de beste (en even duur...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-01 21:44
ik heb ook een philips brander. heb hem nog niet zo lang.

ik brand gewoon steeds Mtec/basf, mb media en sony

nog geen problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 12:20 schreef vinkie het volgende:
ik heb ook een philips brander. heb hem nog niet zo lang.

ik brand gewoon steeds Mtec/basf, mb media en sony

nog geen problemen mee gehad
Nah, t kan natuurlijk wel, maar de kwaliteit van die CD's is gewoon minder... (en in Leeuwarden even duur als Phlips)
Pagina: 1