Woningoverdracht en inspectie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• NickBuiks
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-01 11:12
Hey,

Ik zag op het forum al enkele dingen voorbijkomen over voorinspecties bij het aangaan van een nieuw huurcontract. Na wat problemen bij mijn vorige huurperiode, wil ik dit deze keer goed regelen.

Van mijn huurder mocht ik nu dan ook zelf een voorinspectie maken. Hoe hebben jullie ervoor gezorgd dat de status van de woning duidelijk en rechtsgeldig is bij het maken van deze inspectie? Zijn hier bepaalde tools voor? Is het misschien een idee om een bouwkundig expert hiervoor in te huren?

Ik ben benieuwde hoe andere dit hebben gedaan.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 17:09
Dat lijkt mij erg ver gaan.

Ik zou vooral veel foto's van alles maken, en dan echt veel van de details. Eventuele gebreken al noteren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:51
Foto's van de huidige staat maken, die mailen naar je verhuurder.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naenee
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:21
Inderdaad, foto's maken voor jezelf, maar het is belangrijker voor de verhuurder om foto's te maken, zodat ze die kunnen gebruiken bij een eindinspectie. Hebben ze zelf geen foto's, dan hebben ze geen poot om op te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lijkt me een beetje overdreven, gewoon samen door de woning lopen, hem laten beschrijven wat er al beschadigd is, daar foto's van maken en klaar.

Bouwkundige gebreken zijn sowieso niet voor de huurder :p

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 25-09-2024 12:44 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• NickBuiks
Super bedankt voor de reacties! Ik las ook dat dit. wel eens met een krant gebeurd van vandaag, wellicht is dat ook een goede optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Controleer vooral de staat van de woning, ruiten, keuken, badkamer.
Voor rest loopt het wel los - al het grote onderhoud is verhuurder voor verantwoordelijk.
Maak zelf even wat foto's van elke ruimte, zodat je geen gedoe krijgt met vloer / verf keuzes.

Zolang je het niet fluo roze / oranje achterlaat komt het uiteindelijk wel goed :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 28-05 07:04
NickBuiks schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:19:
Super bedankt voor de reacties! Ik las ook dat dit. wel eens met een krant gebeurd van vandaag, wellicht is dat ook een goede optie.
Met een krant van vandaag kan je aantonen dat het er was op een moment later dan wanneer de krant uitgegeven is.
Het bewijst niet dat het er al was voordat de krant uitgegeven werd (je kan vandaag een foto nemen van de huidige staat van de woning met de krant van 11 november 1918).

Dit heeft dus weinig meerwaarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NickBuiks schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:19:
Nee joh, veel te veel gedoe. Het gaat zelden zo ver bij een rechter dat er getwijfeld wordt over het moment van opname van de foto. Het belangrijkste is om even goed te kijken of het in de staat is die je mag verwachten, dus is alles weggehaald wat weggehaald moet worden en zijn de muren en vloeren opgeleverd zoals afgesproken, en is er sprake van schimmelvorming ergens in het huis? Je kan eventueel wat kranen controleren en kijken of er warmwater is.

Rotte kozijnen of iets dergelijks zijn toch allemaal voor de verhuurder.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickBuiks
Nogmaals dank voor alle reacties! Voor een onderzoek ben ik nu bezig om mensen te interviewen die te maken hebben gehad met een vervelende overdracht van hun woning. Dit om aandacht te vragen voor het probleem. Hoe denken jullie dat ik deze mensen het beste kan benaderen of zijn er toevallig mensen die al wel eens een negatieve ervaring met hun verhuurder of huurder hebben gehad. Dan kom ik heel graag in contact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Negen van de tien keer is dat als er niets is vastgelegd, particuliers verhuurders laten dat nogal eens over aan de oude en de nieuwe huurder. Waarbij je als nieuwe huurder het accepteerd zoals de oude het heeft achtergelaten. Was althans bij mij zo. Als ik er nu uit ga heeft de verhuurder geen poot om op te staan over de staat.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1