Ik wil mijn PC stukje bij beetje upgraden. Ik heb geen zin/budget om ineens 1500 euro neer te leggen voor een heel nieuw systeem, dus wil dit gespreid over een aantal maanden doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn pc eigenlijk alleen voor games. momenteel speel ik veel Apex Legends, met mijn huidige setup haal ik hier net 144fps mee (mijn scherm is 144hz dus dat zit goed). Echter merk ik bij nieuwe games dat mijn systeem een beetje achter begint te lopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
geen heel systeem dus, maar ik ben benieuwd welke onderdelen ik het best als eerst kan upgraden, en waar haal ik de meeste winst uit?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige setup:
CPU: i7 9700 (geen K, ga niet overclocken)
RAM: 32gb 3200MHz ddr4 (HyperX Fury)
GPU: Asus Dual Radeon RX 6700XT
Mobo: MSI, weet zo even niet uit mn hoofd welke.
PSU: Corsair TX650M
SSD: 1tb ws black sn770 als bootdrive, daarnaast ook nog 1tb samsung evo 2,5" en een 4tb wd red HDD
Cooler: BeQuiet dark rock 4
Monitor: Lenovo Legion y25-f (1080p, 144hz)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik was van plan mijn scherm te upgraden naar een 27" monitor en dan ook gelijk 1440p en 144hz (of hoger). Ik ben alleen bang dat ik hier niet heel veel aan heb aangezien mijn huidige setup vooral op 1080 gericht is (ik heb voorkeur voor hogere fps. speel veel shooters en als ik onder de 80 zit krijg ik snel last van mijn ogen).
uiteindelijk is het de bedoeling om mijn CPU (en dus waarschijnlijk mobo/ram), GPU (en dan denk ik ook mijn PSU) en scherm te upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
advies, welk onderdeel zal ik mee beginnen, waar haal ik de meeste winst uit, etc?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn pc eigenlijk alleen voor games. momenteel speel ik veel Apex Legends, met mijn huidige setup haal ik hier net 144fps mee (mijn scherm is 144hz dus dat zit goed). Echter merk ik bij nieuwe games dat mijn systeem een beetje achter begint te lopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
geen heel systeem dus, maar ik ben benieuwd welke onderdelen ik het best als eerst kan upgraden, en waar haal ik de meeste winst uit?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige setup:
CPU: i7 9700 (geen K, ga niet overclocken)
RAM: 32gb 3200MHz ddr4 (HyperX Fury)
GPU: Asus Dual Radeon RX 6700XT
Mobo: MSI, weet zo even niet uit mn hoofd welke.
PSU: Corsair TX650M
SSD: 1tb ws black sn770 als bootdrive, daarnaast ook nog 1tb samsung evo 2,5" en een 4tb wd red HDD
Cooler: BeQuiet dark rock 4
Monitor: Lenovo Legion y25-f (1080p, 144hz)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik was van plan mijn scherm te upgraden naar een 27" monitor en dan ook gelijk 1440p en 144hz (of hoger). Ik ben alleen bang dat ik hier niet heel veel aan heb aangezien mijn huidige setup vooral op 1080 gericht is (ik heb voorkeur voor hogere fps. speel veel shooters en als ik onder de 80 zit krijg ik snel last van mijn ogen).
uiteindelijk is het de bedoeling om mijn CPU (en dus waarschijnlijk mobo/ram), GPU (en dan denk ik ook mijn PSU) en scherm te upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
advies, welk onderdeel zal ik mee beginnen, waar haal ik de meeste winst uit, etc?