Vraag

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:56
Mijn vraag:

Ik zou graag willen weten of het volgende mogelijk is:
  • Een groep aan te maken, met leden uit mijn eigen contactlijst, waarbij geldt dat de leden elkaars profiel en telefoonnummers, NIET kunnen zien.
  • Leden kunnen wel berichten plaatsen (en leesbaar zijn voor iedereen in de groep), maar elkaars profielgegevens dus niet inzien.
  • Ze moeten ten alle tijden uit de groep kunnen (groep verlaten). Ik hoor graag of dit mogelijk is en zo ja hoe dit is in te richten.
Heb al contact hierover gehad met Whatsapp support en het enige dat zij mij vertelden is dat bovenstaande niet mogelijk is.

Nu is mijn vraag:
* Is er zicht op wanneer dit wel zou gaan kunnen? (verwachte oplevering)?

Alle reacties

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:00
Wat heb je zelf al gezocht en gevonden? Wat is exact het doel van dit topic? Whatsapp devs lezen hier niet mee, en gaan dus geen opleverings datum geven.

Wat je wil kan zeer makkelijk, maar niet via Whatsapp. Je kan hiervoor gebruiken:

Matrix
Discord
Slack
Teams
etc
etc
etc

Wat meer moeite in onderzoek steken zou helpen. We zijn hier geen helpdesk met "yo lost dit ff op"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
binnen whatsapp kan dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:21

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Hoezo kan dat niet in WhatsApp?

Je kunt toch een community aanmaken?

- leden zien elkaars profiel en telefoonnummers niet (tenzij je al op WhatsApp contact had met die persoon)
- contributies zijn voor iedereen zichtbaar
- iedereen kan ten alle tijde uit een groep stappen

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• 99ruud99
  • Nu online
@DexterDee ik zie bij de communities waar ik in zit gewoon de telefoonnummers erachter staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Belangrijke quote van de FAQ over communities die @DexterDee deelde:
To protect user privacy, your phone number is only visible to community admins, people who have saved your number in their contacts, or those who have your number from your other chats.
@99ruud99 dan heb je die mensen dus al in een andere groep, in je contacten, of ben je beheerder van de community

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:08
@DexterDee Alleen Admins kunnen in die communities berichten versturen toch? En Admins kunnen de telefoonnummers zien, dus dat schiet niet op. Tenzij members berichten mogen versturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:44

Jrz

––––––––––––

Oon schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:58:

[...]

@99ruud99 dan heb je die mensen dus al in een andere groep, in je contacten, of ben je beheerder van de community
Dat klopt niet. Ik kan alle nummers zien in de community groepen waar ik in zit tot grote ergernis

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• 99ruud99
  • Nu online
Oon schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:58:

[...]

Misschien rare vraag - maar ik ben toegevoegd aan een groep, niet als beheerder, ken op paar na niemand van die mensen, als ik op de tel nrs klik zie ik ook enkel in die community gemeenschappelijke chat, verder nergens...

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:21

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Homer-Simpson schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:59:
@DexterDee Alleen Admins kunnen in die communities berichten versturen toch? En Admins kunnen de telefoonnummers zien, dus dat schiet niet op. Tenzij members berichten mogen versturen.
Members mogen uiteraard berichten versturen, anders zou het geen community maar announcements of news zijn.
Jrz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:00:
Dat klopt niet. Ik kan alle nummers zien in de community groepen waar ik in zit tot grote ergernis
Weet je zeker dat je niet admin gemaakt bent? Want dat hoort niet en zo staat het ook niet in de officiële documentatie

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:44

Jrz

––––––––––––

DexterDee schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:03:
[...]

Members mogen uiteraard berichten versturen, anders zou het geen community maar announcements of news zijn.

[...]

Weet je zeker dat je niet admin gemaakt bent? Want dat hoort niet en zo staat het ook niet in de officiële documentatie
Heel zeker. Ik zie admins ook. 800+ members. Kan de lijst zien in zowel community info, als in de groepen

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• pastafan
corset schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:48:
Wat heb je zelf al gezocht en gevonden? Wat is exact het doel van dit topic? Whatsapp devs lezen hier niet mee, en gaan dus geen opleverings datum geven.

Wat je wil kan zeer makkelijk, maar niet via Whatsapp. Je kan hiervoor gebruiken:

Matrix
Discord
Slack
Teams
etc
etc
etc

Wat meer moeite in onderzoek steken zou helpen. We zijn hier geen helpdesk met "yo lost dit ff op"
@corset dat zeg je allemaal wel weer heel makkelijk. Jammer..

Signal al uitgezocht, kan het ook niet mee, staat ook niet op de release notes daar (wel als feature request).

De stelling dat je zomaar even poneert, als zijnde dat het wel met Teams, Slack , etc zou kunnen is ook veeeeel te kort door de bocht want:
- mensen die ik in de groep zou willen hebben gebruiken geen Slack/teams, discord nog wat...

En de suggestie als zijnde dat ik stel " yo los dit ff op", strookt ook helemaal niet met het karakter van mijn bericht. Heb ik ergens de vraag gesteld "los dit ff op"?

Ik zou het waarderen als mensen de berichten eerst even de tijd nemen om goed te lezen, en te interpreteren alsvorens direct op de "reply knop" te drukken en hun primaire (vaak niet relevante/passende) tekst te typen...

• pastafan
Dat is helder, echter was al bekend (zie mijn oorspronkelijke bericht).

• pastafan
99ruud99 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:57:
@DexterDee ik zie bij de communities waar ik in zit gewoon de telefoonnummers erachter staan?
Ja, dat is ook mijn ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
pastafan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:24:
[...]

@corset dat zeg je allemaal wel weer heel makkelijk. Jammer..

Signal al uitgezocht, kan het ook niet mee, staat ook niet op de release notes daar (wel als feature request).

De stelling dat je zomaar even poneert, als zijnde dat het wel met Teams, Slack , etc zou kunnen is ook veeeeel te kort door de bocht want:
- mensen die ik in de groep zou willen hebben gebruiken geen Slack/teams, discord nog wat...

En de suggestie als zijnde dat ik stel " yo los dit ff op", strookt ook helemaal niet met het karakter van mijn bericht. Heb ik ergens de vraag gesteld "los dit ff op"?

Ik zou het waarderen als mensen de berichten eerst even de tijd nemen om goed te lezen, en te interpreteren alsvorens direct op de "reply knop" te drukken en hun primaire (vaak niet relevante/passende) tekst te typen...
Nee, er wordt eigen inzet verwacht en dat is er hier totaal niet. Nu kom je opeens met wat je al hebt uitgezocht. Terwijl dit gewoon iets is wat je netjes in je eerste post kan melden.

En "mensen gebruiken het niet" is niet relevant. Je wil een oplossing, dus mensen geven oplossingen.

Binnen whatsapp kan het niet
Er is geen oplveringsdatum, want niemand hier gaat dit even oplossen.

Als je hulp wil zal je toch echt meer informatie moeten geven

Wat heb je zelf al gevonden
Waar loop je tegen aan
Wat zijn de realistische eisen
Wat is er niet mogelijk
etc
etc
etc

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pastafan
corset schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:27:
[...]

Nee, er wordt eigen inzet verwacht en dat is er hier totaal niet. Nu kom je opeens met wat je al hebt uitgezocht. Terwijl dit gewoon iets is wat je netjes in je eerste post kan melden.

En "mensen gebruiken het niet" is niet relevant. Je wil een oplossing, dus mensen geven oplossingen.

Binnen whatsapp kan het niet
Er is geen oplveringsdatum, want niemand hier gaat dit even oplossen.

Als je hulp wil zal je toch echt meer informatie moeten geven

Wat heb je zelf al gevonden
Waar loop je tegen aan
Wat zijn de realistische eisen
Wat is er niet mogelijk
etc
etc
etc
@corset Lees jij wel?

Ik zeg net: Ik heb Signal al uitgezocht. Kan het niet mee.
Whatsapp ook al benaderd, kan het ook niet mee.

Wat is dan je gezwets dat er geen eigen inspanning geleverd wordt?? Nogmaals, lees jij wel mijn bericht" Neem je de tijd het even tot je door te laten dringen?

Dan:

je stelt "dat mensen het niet gebruiken" is niet relevant. Dat snap ik niet. Het gaat hier om een vraag in Whatsapp functionaliteit. Dat je me verwijst naar alternatieve messenger systemen is op zich in het kader van meedenken potentieel nuttig. Maar wat heb ik aan een alternatief dat mijn contacten niet gebruiken? Dan is de oplossing toch niet zinvol?

Maar dat doet dan niet terzake? (ik wordt steeds benieuwder naar hoe jouw brein in elkaar steekt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
1.) Nergens in de OP zeg je dat het alleen via whatsapp moet kunnen.
2.) Als dat zo is, heb je helaas pech. Die functie zit er niet in, whatsapp heeft je verteld dat het niet op de planning staat.
3.) Niemand hier gaat je een ander antwoord kunnen geven.

Dus zit je helaas aan andere opties vast. Daarom geef ik de opties. Dat andere mensen het niet willen installleren is jammer, maar uiteindelijk niet relevant want het blijven andere opties. Ongeacht of andere mensen dat vinden of niet.
Mocht je een bepaalde oplossing willen die in Product A (whatsapp in dit geval) niet mogelijk is, moet je uitwijken naar Product B. Of je dat nu wil of niet. De andere optie? Accepteren dat het niet kan en verder gaan.

Communities binnen Whatsapp kunnen het eea oplossen, maar zijn niet 100% wat je zoekt. Dus dat is geen perfecte oplossing.

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dus je wilt een oplossing die je contacten al gebruiken.
Welke gebruiken ze?

Je stelt dat WhatsApp het niet heeft, daar houd het dus op.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-04 17:14
corset schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:37:
1.) Nergens in de OP zeg je dat het alleen via whatsapp moet kunnen.
2.) Als dat zo is, heb je helaas pech. Die functie zit er niet in, whatsapp heeft je verteld dat het niet op de planning staat.
3.) Niemand hier gaat je een ander antwoord kunnen geven.

Dus zit je helaas aan andere opties vast. Daarom geef ik de opties. Dat andere mensen het niet willen installleren is jammer, maar uiteindelijk niet relevant want het blijven andere opties. Ongeacht of andere mensen dat vinden of niet.
Mocht je een bepaalde oplossing willen die in Product A (whatsapp in dit geval) niet mogelijk is, moet je uitwijken naar Product B. Of je dat nu wil of niet. De andere optie? Accepteren dat het niet kan en verder gaan.

Communities binnen Whatsapp kunnen het eea oplossen, maar zijn niet 100% wat je zoekt. Dus dat is geen perfecte oplossing.
Je geeft vervolgoplossingen en dat is niet wat OP vraag. Hij vraagt letterlijk:
pastafan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:39:
Nu is mijn vraag:
Dus je kon gewoon zeggen "Nee, er is geen zicht op dat het kan want er is geen hint gegeven door WA dat dit in de voorbije toekomst gaat gebeuren".

Dat is echt letterlijk wat hij vraagt. Volgens mij is de vraag al door meerdere mensen beantwoord. Dus er kan een slotje op.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:17

Dennis1812

Amateur prutser

pastafan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:33:
[...]

@corset Lees jij wel?

Wat is dan je gezwets dat er geen eigen inspanning geleverd wordt?? Nogmaals, lees jij wel mijn bericht" Neem je de tijd het even tot je door te laten dringen?

Dan:

je stelt "dat mensen het niet gebruiken" is niet relevant. Dat snap ik niet. Het gaat hier om een vraag in Whatsapp functionaliteit. Dat je me verwijst naar alternatieve messenger systemen is op zich in het kader van meedenken potentieel nuttig. Maar wat heb ik aan een alternatief dat mijn contacten niet gebruiken? Dan is de oplossing toch niet zinvol?

Maar dat doet dan niet terzake? (ik wordt steeds benieuwder naar hoe jouw brein in elkaar steekt)
Wat wil je precies wel?
Je zegt zelf al dat het niet kan binnen WA.
Dus dan is dit topic toch zinloos?

Andere diensten die het wel kunnen wil je niet.
Wat wil je precies wel?

Dien een feature request in bij WA en ga de komende 20 jaar bidden dat ze het inbouwen. Dat is het enige wat overblijft.
Wij zijn geen whatsapp helpdesk.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:31
pastafan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:39:

Nu is mijn vraag:
Ja, het zicht hierop is dat dit hoogstwaarschijnlijk nooit zal komen in WhatsApp.

Vraag terug: waarom zou je willen dat mensen in een WhatsApp-groep kunnen, maar dat ze elkaars profiel niet kunnen inzien?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-05 23:01
pastafan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:33:
[...]

@corset Lees jij wel?

Dan:

Misschien is het je communicatiestijl, maar ik vermoed dat het probleem bij de reacties die je krijgt toch echt bij jou ligt.

Je geeft aan dat het niet kan in Whatsapp. Dus dat is duidelijk. Gaat ook niet (op korte termijn) gebeuren.
Je geeft ook aan dat het in Whatsapp moet, want andere apps gebruiken de mensen die je in de groep wilt hebben niet.

Dan houdt het op. Het antwoord is: "nee, kan niet".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gezien het antwoord is gegeven, wij niet voor de helpdesk van whatsapp werken, en de TS nogal een onvriendelijke toon aanslaat, doe ik dit topic op slot.

Tip, voortaan iets meer waardering voor de mensen die je proberen te helpen. Anders is het namelijk beter om geen topics meer te openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.