Ik heb een verzekeringstechnische vraag. Ik heb veel van mijn verzekeringen in een totaalpakket bij ABN AMRO. 2,5 jaar geleden ben ik verhuisd naar een nieuwbouwwoning. Op een gegeven moment heb ik voor deze nieuwe woning een opstalverzekering moeten aanvragen. Deze heb ik niet bij ABN AMRO afgesloten, maar bij de Rabobank, omdat dat toen voordeliger was vanwege de hypotheekaanvraag. Toen de woning werd opgeleverd, hebben wij een adreswijziging naar ABN AMRO gestuurd. Dat is voor onze bankzaken prima gegaan, maar blijkbaar is de opstalverzekering niet automatisch opgezegd. Omdat de correspondentie naar het oude adres werd gestuurd, hebben wij dit ook niet in de gaten gehad. Hierdoor heb ik onbedoeld 2,5 jaar lang 28 euro per maand betaald.
Is het billijk om de premie voor deze verzekering terug te vragen? Ik ga ervan uit dat ABN AMRO ook niet zou hebben uitgekeerd als mijn oude huis in brand was gevlogen. Uiteraard ga ik ABN AMRO benaderen, maar dat kan ik pas morgen doen. Mijn vrouw heeft geprobeerd te bellen, maar kreeg te horen dat ik moest bellen, omdat ik de hoofdverzekerde ben.
Is het billijk om de premie voor deze verzekering terug te vragen? Ik ga ervan uit dat ABN AMRO ook niet zou hebben uitgekeerd als mijn oude huis in brand was gevlogen. Uiteraard ga ik ABN AMRO benaderen, maar dat kan ik pas morgen doen. Mijn vrouw heeft geprobeerd te bellen, maar kreeg te horen dat ik moest bellen, omdat ik de hoofdverzekerde ben.

Beauty is in the eye of the beerholder