Beste "RSI" toetsenbord met lage key druk

Pagina: 1
Acties:

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Hoi,

Ik ben op zoek naar een anti-rsi toetsenbord met keys die heel makkelijk in te drukken zijn.

Ben al wel wat tegengekomen maar veel opties zijn niet in NL te bestellen. Ik zie door de bomen het bos niet echt meer.

Welk toetsenbord zou ik kunnen overwegen, iemand tips?

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:15

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Hier

https://splitkb.com/products/kailh-low-profile-choc-switches

lees ik dat de switch met de laagste 'actuation force' de Choc Pink variant is (met 20g).

Maar ik zie zo 1-2-3 geen kant en klaar toetsenbord daarmee.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik gebruik al jaren een Microsoft Sculpt set, vind die erg fijn:

uitvoering: Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop (Qwerty UK)

Toetsen druk je vrij makkelijk in, lijkt er overigens wel op dat hij eruit gaat, weet niet of hij nog te krijgen is.
Misschien zelf ook maar eens kijken voor een reserve..

Logitech heeft ook zoiets, wel iets breder:
uitvoering: Logitech Ergo K860 (Qwerty US)

[ Voor 38% gewijzigd door Navi op 01-10-2024 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Ik heb de kinesis 2 binnengehaald voor maarliefst €450... Maar of dit het nou is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
biggydeen2 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:57:
Ik heb de kinesis 2 binnengehaald voor maarliefst €450... Maar of dit het nou is
Ziet er vreselijk uit :+ Ik heb al jarenlang RSI klachten en ben gegaan voor een Keychron K3 low profile toetsenbord met rode switches.

Mooi compact, tenkeyless (muis past er dus goed naast), low profile toetsen en lichtgewicht travel dankzij rode switches.

Bevalt mij goed met een Logitech MX Vertical muis ernaast. Sowieso helpt aangepaste randapparatuur maar deels, de grootste winst komt uit constant houding veranderen, frequente micro pauzes en gewoon wat minder achter de PC hangen.

[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 02-10-2024 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16
Navi schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:38:
Ik gebruik al jaren een Microsoft Sculpt set, vind die erg fijn:

uitvoering: Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop (Qwerty UK)

Toetsen druk je vrij makkelijk in, lijkt er overigens wel op dat hij eruit gaat, weet niet of hij nog te krijgen is.
Misschien zelf ook maar eens kijken voor een reserve..
Ik heb 4x MS Sculpt Ergonomic Desktop voor mijn werkplekken. Helaas is hij uit de handel en mijn laatste exemplaar komt daarom van Marktplaats.

De gelinkte Logitech is onder andere minder geschikt omdat die een numeriek deel heeft. Dat is typisch niet aan te raden voor een rechtshandige met rsi.

Welk type het meest geschikt is bij rsi klachten is trouwens erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:08

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb jarenlang de Microsoft 6000 gebruikt. De Sculpt ook redelijk veel maar door de vele verbindingsproblemen moest die vervangen worden.

Uiteindelijk ben ik op Keychron uit gekomen. Voor mij de K11Pro. Mooi compact maar ook gewoon de Alice layout voor minder stress op de polsen en geen numpad zodat je je muis/trackball lekker dichtbij kunt houden. Daarnaast gewoon bluetooth dus geen gezeik met dongles en de optie om bekabeld te werken.
Als laatste dan ook nog volledig programmeerbaar zodat ik de missende knoppen (zoals END) gewoon kan programmeren.

Ik had het veel eerder moeten doen......

Keychron heeft behoorlijk wat opties. Wel een iets langere levertijd maar dan heb je het ook echt volledig naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

biggydeen2 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:57:
Advantage 2 of Freestyle 2?

De Kinesis Advantage 2 gaat weinig verschil maken, de Freestyle 2 gaat hooguit verschil maken als je 'm goed neerzet, maar voor €450 kun je een helemaal uitgebouwde UHK 60 v2 kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Oon schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:20:
[...]

Advantage 2 of Freestyle 2?

De Kinesis Advantage 2 gaat weinig verschil maken, de Freestyle 2 gaat hooguit verschil maken als je 'm goed neerzet, maar voor €450 kun je een helemaal uitgebouwde UHK 60 v2 kopen..
Advantage 2 komt vaak naar voren als beste. Net weer even geswitched naar mijn normale keyboard maar wel enorm verschil hoor. Je handen en vingers hebben een compleet andere houding. Maar of het de prijs waard is... Kost wel paar weken om goed te wennen aan het type gedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 22:57

pmeter

Poes!

Ik ben erg tevreden met mijn Kinesis FreeStyle 2 van 155 euro. Dat de linker en rechter hand onder een hoek staan vind ik erg prettig. Ook voor het overige typt hij goed. Niet persé licht, maar zeker ook niet zwaar.

Overigens ben ik na 3 jaar RSI in korte tijd genezen met de methode van John Sarno. Zie TMSWiki.
Pagina: 1