Vraag

• Markusss
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 24-02 14:30
Ik ben sinds een paar dagen aan het orienteren voor een nieuwe gaming laptop. Ik heb me laten vertellen dat in de prijscategorie waar ik in zoek (tot 1400, liever iets goedkoper) de ASUS en Lenovo het best zijn (blijkt ook een beetje uit de best buy guide). Ik kijk nu vooral naar een RTX 4070. Ik zal de laptop vooral in huis gebruiken en sporadisch een keer meenemen naar vrienden. Het gewicht en de grootte zijn voor mij dus niet heel belangrijk.

Nu heb ik een aantal modellen gezien en ik was benieuwd of jullie mij advies konden geven.

uitvoering: ASUS TUF Gaming F15 FX507ZI4-LP035W

uitvoering: ASUS TUF Gaming F15 FX507ZI4-LP049W

uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16APH8 (82Y9008NMH)

Bij de bovenste twee (beide van ASUS) is mij eigenlijk ook een raadsel wat het verschil is, de specs lijken volledig hetzelfde.

Ik was benieuwd of een van deze laptops een goede keus zou zijn? Ik sta ook open voor alternatieven natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Markusss op 25-09-2024 07:56 ]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:40
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Je mist de 3e vraag, wil je de laptop vooral thuis gebruiken of heel de dag meenemen?

• Markusss
99ruud99 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 07:54:
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Je mist de 3e vraag, wil je de laptop vooral thuis gebruiken of heel de dag meenemen?
Ik heb mijn OP aangepast, sorry! Ik ga hem vooral thuis gebruiken en sporadisch meenemen voor een LAN party, dus het gewicht/accuduur etc maken mij niet super veel uit.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:40
Is het dan niet leuker om een sff pc te bouwen?
categorie: Behuizingen

Zo'n behuizing neem je makkelijk mee.

[ Voor 75% gewijzigd door 99ruud99 op 25-09-2024 08:02 ]

• Markusss
Ik ben wel echt op zoek naar een laptop. Ik heb ook een Legion Go die ik als soort "sff pc" kan gebruiken maar ik vind het zeulen met schermen heel onhandig.

• GJ uit Brabant
  • Laatst online: 09-06 17:57
Markusss schreef op woensdag 25 september 2024 @ 07:51:

uitvoering: ASUS TUF Gaming F15 FX507ZI4-LP049W

Bij de bovenste twee (beide van ASUS) is mij eigenlijk ook een raadsel wat het verschil is, de specs lijken volledig hetzelfde.

Ik was benieuwd of een van deze laptops een goede keus zou zijn? Ik sta ook open voor alternatieven natuurlijk.
Het enige verschil bij de Asus laptops lijkt de prijs en de verkoper. Dus tenzij je perse bij die duurdere verkoper wil kopen (en dat lijkt niet het geval want anders was die goedkopere geen optie) zie ik niet in waarom je de duurdere Asus er nog bij hebt staan?

• Markusss
GJ uit Brabant schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:25:
[...]

Het enige verschil bij de Asus laptops lijkt de prijs en de verkoper. Dus tenzij je perse bij die duurdere verkoper wil kopen (en dat lijkt niet het geval want anders was die goedkopere geen optie) zie ik niet in waarom je de duurdere Asus er nog bij hebt staan?
Dat was eigenlijk ook mijn idee, ik zag verschil in de typenummers en ik dacht misschien houdt dat nog iets in. Zou je dan wel de ASUS adviseren over de Lenovo?

• GJ uit Brabant
  • Laatst online: 09-06 17:57
Markusss schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:29:
[...]

Dat was eigenlijk ook mijn idee, ik zag verschil in de typenummers en ik dacht misschien houdt dat nog iets in. Zou je dan wel de ASUS adviseren over de Lenovo?
Dat verschil van typenummer kan ook gewoon een administratief iets zijn van de leverancier.
Ik heb geen ervaring met Lenovo laptops dus advies ga ik daarover niet geven. Wel zou mijn persoonlijke voorkeur sterk uitgaan naar Asus. Puur vanwege de uitstekende reputatie van het merk bij mij persoonlijk maar ook wel een beetje omdat Asus Taiwanees is en Lenovo Chinees.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
Legion is echt wel een stuk beter qua behuizing dan TUF. TUF is instap gaming net als Lenovo LOQ en Legion is net als ROG

Legion heeft over het algemeen betere specs en behuziing

• Markusss
Cinemaskoop schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:36:
Legion is echt wel een stuk beter qua behuizing dan TUF. TUF is instap gaming net als Lenovo LOQ en Legion is net als ROG

Legion heeft over het algemeen betere specs en behuziing
Mijn keuze ligt dus nu eigenlijk tussen:

en
uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 (83DH006JMH)

In dit geval zou jij de legion adviseren, ondanks de downgrade naar 4060?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:21
Markusss schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:21:
[...]

Mijn keuze ligt dus nu eigenlijk tussen:

en
uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 (83DH006JMH)

In dit geval zou jij de legion adviseren, ondanks de downgrade naar 4060?
Ik zou voor de Lenovo gaan. Hier is er nog een met een 4070:
https://www.bol.com/nl/nl...tureListItem#productTitle

Edit: ik zal het ook nog even onderbouwen. Die Lenovo heeft een beter scherm met een hogere helderheid en resolutie voor praktisch hetzelfde geld. Daarnaast levert Asus de boel altijd af met een heleboel troep/bloatware er op en is de F15 hun budget model.

[ Voor 14% gewijzigd door Advizor op 25-09-2024 15:52 ]

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:53
Ook een Legion Slim 5 maar met 4070.
CPU is nagenoeg identiek ondanks lagere naam/nummer.
SSD 512Gb maar er is een leeg slot voor een tweede.
De hierboven genoemde Laptop heeft geen CPU met geïntegreerde GPU!!

https://tweakers.net/pric...82y9008nmh/specificaties/

• Markusss
Zatara schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:51:
Ook een Legion Slim 5 maar met 4070.
CPU is nagenoeg identiek ondanks lagere naam/nummer.
SSD 512Gb maar er is een leeg slot voor een tweede.
De hierboven genoemde Laptop heeft geen CPU met geïntegreerde GPU!!

https://tweakers.net/pric...82y9008nmh/specificaties/
Ik had deze laptop inderdaad gezien maar ik zag dat dit een retour deal was. Ik weet niet wat dat precies inhoudt en of er met de laptop iets mis kan zijn? Zou je als alternatief dan een 4060 in een Lenovo adviseren?

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
Markusss schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:48:
[...]

Ik had deze laptop inderdaad gezien maar ik zag dat dit een retour deal was. Ik weet niet wat dat precies inhoudt en of er met de laptop iets mis kan zijn? Zou je als alternatief dan een 4060 in een Lenovo adviseren?
Dit is de niet bol plaza versie maar gewoon eetnej direct van bol en nieuw in doos en nog goedkoper ook :)

uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16ARP9 (83EX001KMH)

edit: Ow dat is diezelfde als die al hierboven wordt aangeraden. Die lijkt me prima. Dat de CPU geen geintegreerde CPU heeft zal niemand boeien want je werkt toch op stroom om te gamen

[ Voor 12% gewijzigd door Cinemaskoop op 25-09-2024 18:42 ]

Pagina: 1