Toon posts:

Wat is een goede instelling epox 8k7a??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een epox 8k7a met AMD 1200 (266) proc, 256 mb ddr 2100 en abit siluro mx400 64mb video. Ik krijg problemen met opstarten van ME als de proc nog koud is (Vxd fouten e.d.) Zodra deze rond de 35 graden is, is het probleem weg.
Heb de cpu clock jumper weer op 100 MHZ gezet(default). Velvolgens in de bios de setting op 133 MHZ gezet. nu is het probleem van een koude start wel opgelost, echter nu werken de spelletjes (videokaart) niet meer. Blijft het zaakje weer eens hangen. Om nu de hele zaak op 100 Mhz te laten lopen lijkt mij een beetje overdreven.
Heeft iemand een tip voor mij?

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:58

Convoy

g44p

testen testen en nog eens testen dude

Verwijderd

Topicstarter
het blijft een vaag gebeuren allemaal. Loopt nu op standaard vcore(1,80v) op 140 Mhz (280 FSB) en windows start normaal op, het geheugen loopt op (2,7v).
Kan iemand mij vertellen hoe ik de cpu core in de bios moet veranderen? Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd, ik kan alleen de vcore mbv jumper met 0,1 V veranderen. Dit zijn alleen wat grote intervallen. Wat ik van andere epox mobo's gelezen heb, schijnt het ook in de bios met stapjes van 0,01v te veranderen, alleen hoe?

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Windows ME op >900 mhz is toch een grote fout?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
topicstarter:

wat voor merk geheugen ?
hoeveel watt voeding ?

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen is van samsung (pc2100) 256 Mb ddr
300 watt kast voeding.
Het windows lijkt normaal te starten van koude start met deze instelling. temp normaal 38-40 graden c. Alleen nu zit de bios een beetje vreemd te doen 1e keer vast, opnieuw en hij loopt, bijzonder weird right? nu eens even kijken wat me onder zware belasting gaat uitspoken.

Verwijderd

Louis,

Bij de 8k7a kan je niet het vcore voltage met kleinere stapjes verhogen dan met de jumpers. 0.1 volt erbij is niet echt een hele grote stap hoor, mits je natuurlijk de geringe temperatuurstijging kan bijbenen met je koeling.

Ikzelf heb um ook, hij's fijn (686B SUX), maar bij mij moest ik ook het vcore voltage verhogen anders krijg ik ook vxd fouten en bevriezingen, maar die verdwijnen dan snel :)
Pagina: 1