Inboedelverzekering - Nieuwprijs voor TV met korting gekocht

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akshaya7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-08 23:36
Hi allen,

Jammer genoeg is mijn tv beschadigd geraakt door mijn kind, die aan het spelen was.
Het LCD paneel is hierdoor gebroken.
De tv heb ik minder dan 2 jaar geleden gekocht als outlet artikel en met geluk voor bijna de helft van de originele winkelprijs. Van ongeveer 1500 naar 800 euro.

Nu wil ik de schade melden bij mijn inboedelverzekering, waarbij de nieuwwaarde vergoed wordt.
Alleen welk bedrag wordt dan gehanteerd?
Dit omdat ik de TV goedkoop heb kunnen kopen, alleen kan ik deze nu niet meer halen voor de prijs die ik 2 jaar geleden heb betaald. De huidige prijs voor een vervangend model ligt nu wel rond de 1500 euro.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Wat is je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Of TS het kind voor € 700 aansprakelijk kan stellen wellicht, of of iemand nog zo'n goeie aanbieding weet.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

"welk bedrag wordt dan gehanteerd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
800 euro. Waarom zou je meer moeten krijgen dan je betaald hebt?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je verzekering zal de factuur willen zien. Wie eist bewijst. Jij kunt een bepaald bedrag aantonen, datgene wat op je factuur staat.
Niet datgene wat het ding in de winkel zou kosten.

Daarbij is het je eigen kind, dus het is de vraag of het überhaupt verzekerd is. Plus je zult vermoedelijk een eigen risico hebben. En vraag je ook af wat het evt met je premie doet als je claimt (of vraag dat na).

Daarnaast is een ander bedrag dan je betaald hebt ook gewoon fraude. Vinden verzekeringen niet tof als je dat doet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:26
akshaya7 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:30:
Hi allen,

Jammer genoeg is mijn tv beschadigd geraakt door mijn kind, die aan het spelen was.
Het LCD paneel is hierdoor gebroken.
De tv heb ik minder dan 2 jaar geleden gekocht als outlet artikel en met geluk voor bijna de helft van de originele winkelprijs. Van ongeveer 1500 naar 800 euro.

Nu wil ik de schade melden bij mijn inboedelverzekering, waarbij de nieuwwaarde vergoed wordt.
Alleen welk bedrag wordt dan gehanteerd, omdat ik de TV goedkoop heb kunnen kopen, alleen kan ik deze nu niet meer halen voor de prijs die ik 2 jaar geleden heb betaald. De huidige prijs voor een vervangend model ligt nu wel rond de 1500 euro.
Nieuwwaarde of aankoopwaarde. Als het nieuwwaarde is dan de prijs die het toestel destijds waard was. Zo niet dan de aankoopwaarde op basis van de factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik mis een beetje het doel van dit topic. Dit is een vraag die je verzekeraar het beste kan beantwoorden. Daarnaast neigt dit ook naar fraude.

Om deze redenen doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.