Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archioak
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-05 14:49
Mijn vraag

Weten jullie of het verstandig is om een Panasonic 50vt60 (26kilo) met een uitrekbare beugel op te hangen aan een gasbeton muur? Of trekt de tv de beugel dan van de muur af? Ik wil de tv ongeveer 20-25 kunnen uitrekken, zou dit kunnen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Panasonic 50vt60
Uitrekbare muurbeugel
6-8 keer m6 houtdraad bout 60mm
Alligator pluggen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik had gekeken naar alligator pluggen, deze lijken het meest geschikt?
Ik dacht er aan om de beugel met 6-8 houtdraad bouten vast te maken van 60-80 mm. Is dat voldoende?

Alvast erg bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:23
Een beetje fatsoenlijke plug zit al snel op tientallen kilos draagvermogen per plug.
dus 26 kg op 6-8 pluggen moet een makkie zijn

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Archioak
GarBaGe schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:46:
Een beetje fatsoenlijke plug zit al snel op tientallen kilos draagvermogen per plug.
dus 26 kg op 6-8 pluggen moet een makkie zijn
Maakt het dan niet uit dat de tv aan een arm van de muur hangt? Ik dacht dat er dan juist meer kracht op kwam te staan dan plat aan de muur?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:03

mrc4nl

Procrastinatie expert

Archioak schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:29:
[...]

Maakt het dan niet uit dat de tv aan een arm van de muur hangt? Ik dacht dat er dan juist meer kracht op kwam te staan dan plat aan de muur?
Ja dat klopt, er komt behoorlijk wat krachten op te staan als je m uitschuift. Maar mijn eerste vraag is, welke muurbeugel wil je gebruiken? want de fabrikant van die beugel zal ook moeten vertellen hoeveel kilo die beugel geschikt voor is , en daarnaast leveren ze vaak de pluggen mee, die in theorie sterk genoeg moeten zijn voor de toepassing.

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik heb zo'n tv aan een (nogal prijzige) uittrekbare en (van links naar rechts) kantelbare beugel van Vögels hangen, maar die is bevestigd aan een betonnen muur met de bijgeleverde normale grijze pluggen en 8 mm bouten.
Ik meen dat er ook speciale pluggen voor gasbeton zijn. Dan zou 8mm van voldoende lengte wel moeten kunnen.
Kijk ff op de gebruiksaanwijzing van de beugel wat de maximale last mag zijn, niet elke beugel is geschikt voor (de wat zwaardere) plasma tv's.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Archioak
mrc4nl schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:33:
[...]

Ja dat klopt, er komt behoorlijk wat krachten op te staan als je m uitschuift. Maar mijn eerste vraag is, welke muurbeugel wil je gebruiken? want de fabrikant van die beugel zal ook moeten vertellen hoeveel kilo die beugel geschikt voor is , en daarnaast leveren ze vaak de pluggen mee, die in theorie sterk genoeg moeten zijn voor de toepassing.
Ik had deze beugel besteld: Auronic TV Beugel - TV Muurbeugel - Draaibaar en Kantelbaar - 37 tot 70 inch - Tot 60 KG.
Ik dacht die kan dan in ieder geval het gewicht aan lijkt me?
Zou dat werken met 8mm bouten?

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Het ligt niet aan de bouten, maar aan de juiste pluggen.
Ik denk dat je deze nodig hebt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:03

mrc4nl

Procrastinatie expert

Archioak schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:21:
[...]

Ik had deze beugel besteld: Auronic TV Beugel - TV Muurbeugel - Draaibaar en Kantelbaar - 37 tot 70 inch - Tot 60 KG.
Ik dacht die kan dan in ieder geval het gewicht aan lijkt me?
Zou dat werken met 8mm bouten?
die ziet er stevig uit inderdaad, een grote achterplaat om het gewicht goed te verdelen.
Helaas staat er niet bij welk bevestigingsmateriaal word meegeleverd.

8mm bouten zijn sterker dan nodig. Daar haal je bijna geen extra sterkte mee bij een gasbetonwandje. plus je moet dan ook meteen een lomp groot gat boren. 6mm houtdraadbout is echt sterk zat, probleem is vaak de plug, en niet zozeer de bout. (of de muur zelf :+ )

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 25-09-2024 21:53 ]

ora et labora

Pagina: 1