Celeron 1.1 Ghz op Asus CUV4X?

Pagina: 1
Acties:

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Ik vroeg me af of ik op mijn 'oude' Asus CUV4X-M waar nu een P3 667 in zit een Celeron 1.1GHz kan stoppen (en of het dan nog werkt :P). Beide hebben een FCPGA-socket.

Ik zit nu namelijk met die P3 en ik wacht al een tijd totdat de upgrade naar 1GHz of meer betaalbaar wordt, maar ik had eigenlijk nooit naar Celeron gekeken. Nu zie ik dat de Celly 1.1 'slechts' 380 gulden kost, tegen de P3 1000 voor 680. Omdat dat nogal wat scheelt, zit ik nu toch ernstig aan die Celly te denken.
M'n huidige cpu loopt een beetje achter op de rest van de pc (320 MB intern, Geforce2 Pro 64MB).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:26
Ik zou je toch ook ff aanraden om voor dat geld eens voor een Duron met nieuw mobo te gaan kijken. Celli op 1100 MHz is namelijk nog lang niet zo snel als een PIII op 1 GHz. Dus ik denk dat een Duron op 850 een Celli op 1100 nog aardig kan bijhouden.

Verwijderd

Hij vraagt toch wat anders geef dan antwoord en ga nie gelijk zeggen dat hij duron moet kopen .. das ze vraag nie doh

... ik weet niet of dat kan.. meschien met een biosupdate dat het wel kan .. moet je ff mailtje sturen naar asus weetje het gauw genoeg

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 16:27 schreef blissard het volgende:
Ik zou je toch ook ff aanraden om voor dat geld eens voor een Duron met nieuw mobo te gaan kijken. Celli op 1100 MHz is namelijk nog lang niet zo snel als een PIII op 1 GHz. Dus ik denk dat een Duron op 850 een Celli op 1100 nog aardig kan bijhouden.
Okee, en met wat voor P3 valt een Celly 1.1 dan ongeveer te vergelijken?

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
*iemand?*

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

met een p3- 866 (lees ff de nieuwspostings van vorige week erop na)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 22:48 schreef FUBAR het volgende:
met een p3- 866 (lees ff de nieuwspostings van vorige week erop na)
Okee, maar dat is dan nog altijd een Celly voor f 359 of een P3 voor f 499.. dat scheelt nogal wat, plus dat je die Celly beter kan OCen wegens 100mhz busfrequentie. (Ik kijk bij Informatique voor de prijzen)

• ZeRoC00L
  • Niet online
Kijk hier maar: http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq095_CPU_Upgrade_IV.htm

Helaas is asus momenteel volgens deze pagina aan het testen, ik wacht er ook al een tijdje op (maar dan op de P3B-F)

edit:

linkje vergeten :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Waar is die link dan, ben er ook benieuwd na.
Wil weten hoog ik kan gaan met een cel op een p2b.

• ZeRoC00L
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Is het misschien een leuk idee om met een vast mobootje en andere hardware een test te gaan doen om veel (alle ;)) Celly's en P3's te testen zodat daar een beetje duidelijkheid over ontstaat :?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

EXX

EXtended eXchange

Op donderdag 13 september 2001 09:15 schreef tim het volgende:
Waar is die link dan, ben er ook benieuwd na.
Wil weten hoog ik kan gaan met een cel op een p2b.
Gebruik hier even de Search mbt ASUS P2B en Coppermine CPU's. Er is meer mogelijk dan ASUS officieel aangeeft.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Remi
  • Laatst online: 00:15

Remi

Moo!

The ASUS CUV4X-M Mainboard is based on the VIA® Apollo Pro133A chipset with microATX form factor for the latest support in Intel Pentium® II/III 300~800+MHz Coppermine and CeleronTM processors.

Ik begrijp dat ...+MHz niet he. Gaat ie nou tot 900MHz of kan hij ook 1200MHz aan?

Verwijderd

Ik begrijp dat ...+MHz niet he. Gaat ie nou tot 900MHz of kan hij ook 1200MHz aan?
Dat is nou de vraag die ik me ook stel.

Ik heb ook een Asus Cuv4x moederbord, heb er momenteel een celeron 466 opzitten, maar dat vind ik te sloom. Dus ook ik denk aan een snellere celeron.

Overigens heb ik Asus hier 7 september een mail over gestuurd, heb op dit moment alleen een autoresponder ontvangen waarin staat dat ze de mail hebben gekregen. Een antwoord heb ik dus nog niet. Zo gauw ik dat heb zal ik het hier posten.

• Remi
  • Laatst online: 00:15

Remi

Moo!

Ik heb ook de CUV4X en die gaat tot 800 MHz max.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 14:12 schreef Remi het volgende:
Ik heb ook de CUV4X en die gaat tot 800 MHz max.
en na een bios-update?

Verwijderd

Wrom verkoop je niet je huidige plankje en cpu voor een aardige prijs, levert meer op dan je denkt. En dan koop je voor minder dan 750 piek een AMD 1,33GHZ en een goed draaiend plankje zoals een MSI K7T Turbo, 266Mhz, PC133, 6x PCI, UDMA 100 ???

Kost je misschien totaal niet eens meer dan 200 tot 300 piek, de rest kan zo omgezet worden op het plankje, alleen een 300watt voeding als je die nog niet hebt..... is een goed alternatief, misschien wel de beste >:)

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:40
ik heb ook een cuv4x, maar een e versie, deze kan cellie/p3 1.0+ plus aan, wat ik begrepen heb kan die 1100 er ook op, ik hoop het want heb hem net besteld :)

Verwijderd

Ik heb ook een Asus CUV4X-E en daar heb ik een 1000MHz P3 opzittern en dat draait ideaal hoor en dan moet dat ding ook wel een celeron 1100 aankunnen. of probeer anders ff een bios update.
Pagina: 1